Erasmus 3 wint de eerste competitiewedstrijd uit bij ODB

“De slag bij de Albardastraat”

Na een stroeve bekercampagne begon vandaag de competitie met een uitwedstrijd bij het immer lastige ODB 3.

ODB 3, vorig jaar trotse kampioen van de 5e klasse, speelde hun 1e wedstrijd in de Haagse koningsklasse en de verwachtingen waren dan ook hoog gespannen. Vooraf was dit team door enkelen zowat de hemel in gesprezen (Maikel van Wijngaarden) wat achteraf wel mee bleek te vallen.

Erasmus 3 trad vandaag aan zonder een aantal toppers maar wist toch een goed team te formeren. De trainer, die zich toch zorgen begon te maken over zijn loopbaan door tegenvallende resultaten, was scherp en had een mooi plan bedacht om de tegenstander te overrompelen.

Dan de wedstrijd….Erasmus speelde goed voetbal en dat resulteerde in een snelle 2-0 voorsprong, maar door een onoplettendheid wist ODB voor rust op 2-1 te komen. In de tweede helft liet de trainer zien het spel goed te begrijpen en wisselde voortreffelijk en mede hierdoor liep Erasmus uit naar 1-5….

Man van de wedstrijd Khalid, met nummer 14 op de rug, liet zien eindelijk te zijn ingeburgerd. Met een heerlijke techniek en slimme loopacties maakte hij het verschil.

Maar dan: “A star is born”

De grootste verassing vandaag was toch wel “Westlandse Dave”. Een man uit 1 stuk met weinig woorden, imposante plakplaat op de borst, gemaakt en geboren in een Westlandse tomatenkas. Groot geworden in de klei, kind van KMD die op latere leeftijd het licht heeft gezien en de stap heeft gemaakt naar Den Haag. De man, ijzersterk geworden door het plukken komkommers was vandaag niet te houden. Trekkend en sleurend nam hij het team op sleeptouw. Man zonder veel woorden die zijn benen liet spreken een genot voor het oog. Aan deze man zit weinig woke!!

Wat verder nog vermeldingswaardig is waren de twee doelpunten van Gio. Deze wedstrijd hard werkend maar had het vandaag net niet helemaal. De kleine kanarie kon vandaag niet dartelen maar door hard te blijven werken en de focus erop te houden maakte hij 2 prachtige doelpunten. Twee snoeiharde schoten, van een fabelachtige schoonheid en meedogenloosheid. Mooi is dan de vader zoon band te ervaren. Koos, ooit een stalen verdediger bij HDV, was zichtbaar ontroerd en toch ook wel wat van slag bij het zien van deze doelpunten van zijn Godenzoon.

Wat mij rest is de trainers te feliciteren met hun tactisch plan. Het heeft gewerkt.

(Assistent trainer L. van Zanten)

Langzaam maar zeker komt de TBS 3 machine op gang!!