sv Erasmus VE2 – DVC VE1: 4-2 24 september 2023

De bal rolt weer, het seizoen 2023-2024 is gestart.
In de voorbereiding zagen we dat VE2 een betere 2e dan 1e helft speelt. We begonnen deze wedstrijd als het ware met de 2e helft, en zie het resultaat. Laat ik beginnen met de correctie van de naam van onze kapper. Het is Cihat en niet Chihat. Sorry voor het misverstand, maar ik dacht dat je van de rijke tak van de familie was. Vooraf werd aan Bleke gevraagd; wil jij de ballen oppompen. Nog voor hij kon antwoorden werd het commando “nu” als 2e vraag gesteld. Dit werd hem even teveel, maar bij aanvang van de wedstrijd Bleke(n) de ballen toch opgepompt. Nieuwe voetbalschoenen zitten er even niet in voor Bas. Hij kampt met een “liquiditeitsprobleem”. (zijn wel 6 lettergrepen in één woord Bas). Dit kan niet anders dan te maken te hebben met het feit dat Bas recent is getrouwd. Gewoon voetballen met 2 linker voetbalschoenen werd hem door zijn liefje te verstaan gegeven.
Wisten jullie al dat Bot op de weg terug is. De vraag is welke weg en waarvan. We hebben Tony wel op de weg terug gezien om de ballen op te halen die Bot over schoot. Kees bleek een fantoomblaar te hebben gelet op zijn Silly-walk. Dit werd uiteraard snel opgelost met fantoomzalm die altijd uit voorraad leverbaar is bij VE2.
Natuurlijk hebben we ook gevoetbald. Na een matige start begon het toch te lopen met Teun als rots in de branding achterin. Bas verliet plotseling het veld, er was een lens uit zijn oog geslagen. En met -4 aan het ene en -5 aan het andere oog zie je dan vrij weinig. Renato ging vervolgens winkelen bij het Kruidvat om dit probleem op te lossen. Verkoopt u een stok? Nee meneer. Verkoopt u een blinde geleide hond? Nee meneer. Doet u dan maar een zetje eendags-lenzen. Ja meneer. Probleem opgelost.
Stef liet zich snel wisselen met te veel spanning in de kuiten of was het andere spanning? Prima wissel want de ingevallen Raymond scoorde snel de 1-0. Onder het mom hoe hou ik mijn keeperstenue schoon, zag Angelo de bal naast gaan en vergat te duiken. De bal dacht daar anders over en ging voor ons aan de verkeerde kant van de paal het doel in. Nu spreken wij geen lelijke woorden over onze anders zo betrouwbare sluitpost. Met de nodige zelfspot verwijst hij ons naar de volgende link om hierover in duidelijke bewoordingen antwoord te geven;
Wat een ongeloofelijke klut keeper – YouTube.
In het vervolg van de 1e helft werd er “hoog druk” gezet en daarmee veroverde VE2 regelmatig de bal op de helft van DVC. Door doelpunten van Bot, Cihat en Dogan liepen we uit naar een 4-1 voorsprong.
Thee
De 2e helft stond volledig in het teken van het missen van kansen, het op de bal gaan staan onderweg naar een doelpunt enzovoort. Daar waar er kansen waren op (veel) meer doelpunten kregen we het dekseltje op de neus met een tegengoal. Houdbaar of niet? Zie de eerder genoemde link. Hier bleef het bij en zo is de eerste overwinning een feit. Mooie start met 3 punten in de tas.
Na afloop werd de verjaardag van scheids Martin gevierd. Normaal loopt hij alleen maar rondjes, maar nu gaf hij een rondje. Dit werd met groot enthousiasme ontvangen en alle spelers zongen uit volle borst “Lang zal hij leven”.
Spreuk van de dag: Hij is de aardigste man die ik niet mag. Over wie zal dit gaan. Misschien een Italiaan, wie zal het zeggen.
Tot volgende week.
Doelpunten: Raymond 1, Michel B 1, Dogan (Johan) 1, Cihat 1.