Valse start Erasmus 1

Vandaag stond de eerste competitie-wedstrijd op het programma, Erasmus trad aan bij en tegen Houtwijk. De ploeg degradeerde vorig seizoen uit de 3e klasse en zag de nodige spelers vertrekken. Bij Erasmus konden we de nodige nieuwkomers verwelkomen en in de voorbereiding hadden onze jongens een goede indruk achter gelaten. Wat zou deze eerste wedstrijd brengen?

Erasmus begon de wedstrijd met veel balbezit maar even makkelijk werd het door slordige passing weer verloren. In de 10e minuut weer simpel balverlies op het middenveld, dieptebal op de vrijstaande Houtwijkspits die simpel over Tim heen de 1-0 kon aantekenen. Erasmus moest zich herpakken maar had vandaag veel moeite om in het spel te komen. Het bleef slordig, duels werden verloren en de kansen bleven uit. Ook Houtwijk wist niets meer te creëren. Vlak voor het rustsignaal kwam toch onverwachts de gelijkmaker. Uit een corner ontstond een scrimmage in de doelmond en Jabrane  kon intikken.

Na rust een aandringend Erasmus, enige kansjes maar een echt overwicht was er niet. Rond de 70ste minuut werd de wedstrijd beslist: Erasmus gaf bij het uitverdedigen tot tweemaal toe zomaar de bal aan de tegenstander die een op een tegen Tim niet faalde en zo stond de zeer onnodige 3-1 op het scorebord. Even daarna leek Erasmus de spanning terug te kunnen gaan brengen toen de scheidsrechter zeer terecht een penalty toekende na het neerhalen van een Erasmus-aanvaller. Tot verbijstering van iedereen ging de leidsman nog even vragen aan de grensrechter van Houtwijk wat hij ervan vond……….en wat een verrassing……..hij vond van niet!!! De scheidrechter besliste daarna voor een achterbal! Een onbegrijpelijke beslissing die paste in het warrige optreden van deze man vandaag.

De wedstrijd liep naar het einde, Erasmus probeerde het nog wel maar het zat er vandaag echt niet in. Vanuit een counter wist Houtwijk nog wel de eindstand op 4-1 te bepalen.

Een teleurstellend begin van de competitie en dat was zeker niet nodig geweest. Volgende week thuis tegen BMT zal het anders moeten, we weten zeker dat het ook echt veel beter kan!