SV Erasmus Zaterdag 1 boekt eerste officiële overwinning

Zaterdag moest het eerste team van de zaterdagtak aantreden voor een bekerwedstrijd tegen het onbekende AGE-GGK uit Rotterdam.
Na een wat onstuimige voorbereiding werd er afgetrapt op een redelijk nieuw sportcomplex naast het Rotterdam-Den Haag vliegveld.

Ondanks het hoge gras werd er redelijk gevoetbald, al mocht de bal wel wat sneller rond gaan.
Het zwakke punt van de tegenstander was duidelijk bij hun achterhoede, want vooral de 1e helft had de Rotterdamse verdediging het knap lastig tegen de snelheid van de Haagse aanvallers. Ballen die diep gingen resulteerde in meerdere kansen wat al snel een 0-1 voorsprong opleverde door Randy Mackaay. Nog voordat het eerste kwartier voorbij was verdubbelde Quinten van der Berg de stand naar 0-2 vanuit een snelle tegenaanval. SV Erasmus gaf na deze 0-2 voorsprong duidelijk gas terug waardoor AGE-GGK een aantal keer gevaarlijk uit de hoek kwam, waarbij gelegenheidskeeper Tom Honders met een aantal knappe reddingen het doel schoon hield. Ook sv Erasmus had nog verschillende mogelijkheden via Quinten van der Berg en Menno Brough om de stand te vergroten. Echter was het AGE-GGK die vlak voor de rust de aansluitingstreffer kon maken nadat een buitenspelval werd opgeheven door een communicatiefout.

De tweede helft was voor sv Erasmus een totaal andere wedstrijd waarbij het spelbeeld omgedraaid was in het voordeel van AGE-GGK. De Rotterdammers zochten continu de aanval waardoor sv Erasmus alleen nog maar gevaarlijk kon zijn vanuit snelle counters. De manier van voetballen resulteerde in meerdere kansen voor AGE-GGK, maar door hard werken en knokken voor elke meter wist sv Erasmus een tegendoelpunt te voorkomen. Na een slopende tweede helft kon toch uiteindelijk de eerste officiële overwinning genoteerd worden voor sv Erasmus.

Zaterdag staat een uitwedstrijd op het programma om 15:00 uur bij het Rijswijkse Vredenburch, de laatste wedstrijd voor de competitiestart.