Teylingen VE1 – Erasmus Vet 2: 4-2

Bekerwedstrijden zijn oefenwedstrijden, voor ons in ieder geval al jaren. Tegenstanders denken nog weleens in termen van “de volgende ronde en vette premies”. V2 deelt die gedachte natuurlijk maar dan meer na de wedstrijd in de vorm van bier en bitterballen. Voor ons blijft voetbal de belangrijkste bijzaak op de zondag. Deze zondag waren we met 2 wissels redelijk compleet. Met de bekende B- tactiek zouden we Teylingen bestrijden. De as Bol, Bullent en Baggio en de rest draait er omheen, in theorie dan.

De wedstrijd gaf hetzelfde beeld als de eerste bekerwedstrijd. Weinig kansen, veel rondspelen en wachten op een foutje. En het foutje kwam. Twee keer zelfs, zodat we met 2-0 achterstand gingen rusten. De tweede helft werd goed begonnen en er kwam wat ruimte. Baggio wist als eerste te profiteren en na een vergeefse poging knikte Teun het tweede doelpunt in de korte hoek. Zijn noeste trainingsarbeid van afgelopen donderdag  had zijn vruchten afgeworpen. Tot 5 minuten voor tijd hielden we de zaak achter aardig dicht maar twee uitvallen met 2 doelpunten gaf een vertekend beeld op het scorebord. 4-2 nederlaag.

De hatelijk nul voorin is weg en in ons spel is een zekere lijn te bespeuren. Tevredenheid alom. Nog 1 bekerwedstrijd en we zijn klaar voor de competitie. Vorig jaar hadden we als doelstelling : handhaven cq overleven. Gezien de huidige vorm en groeimogelijkheden van een aantal spelers zouden we blij moeten zijn met 50% van vorig jaar. Doch de leiding heeft echter bepaald dat we ondanks of dankzij onze leeftijd nog een keer de lat omhoog brengen, we gaan we voor het linker rijtje. Waarvan acte.

Senior

Doelpunten