sv Erasmus VE2 – Quick VE1: 1-4 14 april 2024

In de kleedkamer werd er gesproken over voetbalkwaliteiten van bepaalde spelers. Hiermee werd de suggestie gewekt dat het over één woord ging en alle voetballers over kwaliteiten beschikken. Maken we hier 2 woorden van, namelijk voetbal en kwaliteiten, dan blijkt in de praktijk dat dit per speler behoorlijk kan verschillen. Dit sluit dan weer aan bij de verwachtingen die we hebben bij veteranenvoetbal. Op een veld vol madeliefjes begonnen we aan de wedstrijd tegen de mannen van Quick. Er zijn tijden geweest dat we deze wedstrijd met regelmaat wisten te winnen. Ondertussen werden wij ouder en zij werden blijkbaar iets jonger en tegenwoordig is dat dus anders geworden. We hielden het vandaag 60 minuten vol op de brilstand van Frits van Turenhout. Hadden we eigenlijk een pingel moeten hebben was de vraag die ons nog lang bezig hield. Ja we hadden op zeker een pingel moeten krijgen en de speler van Quick had feitelijk recht op een rode kaart. De scheids oordeelde anders, ik stond er te ver van af was zijn oordeel. Inmiddels zijn we een crowdfunding gestart voor een 2e hands VAR want die dingen schijnen nog behoorlijk prijzig te zijn. Kevin onderscheidde zich nog door met zijn grote teen een bal tegen te houden. Bijzonder knap als we verklappen dat de grote teen van Kevin kleiner is dan mijn kleine teen. Stel je hebt een veld van 100 bij 50, dus 5.000 m2 ter beschikking om een pass naar een medespeler te geven. Wat doe je dan? je speelt de bal rustig in de voeten van je medespeler, je jongleert wat, gaat 3 man voorbij en scoort, je schiet de bal snoeihard tegen een medespeler die op 3 meter afstand staat. Stuur je antwoord voor aanstaande donderdag in en je maakt kans op een setje contactlenzen.
Thee
VE2 kreeg de eerste 2 kansen om te scoren, maar de schoten die werden afgevuurd gingen recht op de keeper af. Quick wist door slap verdedigen door onze rechterkant de 0-1 te scoren. Was er bij de volgende aanval van Quick sprake van hands? De
0-2 werd gemaakt en het spel was gespeeld. Het verdere scoreverloop van 0-3, 1-3 (Cihat) en 1-4 kan gezien worden als de administratieve afhandeling van deze wedstrijd. Uiteindelijk was de iets betere ploeg de winnaar en feliciteerden wij Quick met 2 kannetjes bier. Sportiviteit kent geen tijd. Na afloop toverde Kees nog wat flesjes bier uit zijn voetbaltas en trakteerde Bora ons op heerlijk broodjes gemaakt door Murat. En zo bleef het nog lang gezellig.
Tot de volgende wedstrijd.
Doelpunten: Cihat 14, Bora 7, Dennis 5, Dogan (Johan) 4, Raymond 4, Baggio 2, Erwin 4, Michel B. 3, Robert 1, Marco 1, Michel L. 1, E.D 1.