Erasmus doet wat het moet doen tegen ZuidWest DH: 2-0 winst

Erasmus zit in een rare situatie: een periodetitel binnen, een 2e plek na kampioen GDA op de ranglijst en toch nog niet veilig! De onderste 5 plekken in deze competitie komen in aanmerking voor degradatie (plek 11 en 12) of voor de nacompetitie (plek 8, 9 en 10). Met nog 3 wedstrijden te gaan is de voorsprong van Erasmus op de 8ste plek maar 6 punten! Dus, vandaag tegen nummer 10 ZuidWest DH, telde er maar een ding en dat was een overwinning.

Begeleid door Pupil van de week Demario en in het zicht van de volgepakte tribunes betreden de teams het veld.

En Erasmus ging ook gelijk vol gas op zoek naar de voorsprong en dat leverde ook een vroege voorsprong op. In de 6e minuut werd een diepe bal op de spits van ZW DH goed onderschept en Abbas werd aangespeeld. Hij speelde zich vrij en vond op links de diepgaande Jabbrane die vrij op kon stomen naar het vijandelijke doel waar hij de keeper met een simpele voetbeweging verraste: 1-0.

Jabbrane tekent de 1-0 aan.

Erasmus bleef de aanval zoeken en ZW DH bleek onmachtig om daar iets tegenover te zetten. In de 19e minuut bijna de 2-0 maar de ingekopte bal vanuit een goed genomen corner eindigde op de lat.

Hierna daalde het niveau van de wedstrijd tot een bedenkelijk niveau. Erasmus probeerde wel, was echter heel slordig in het samenspel, wist nog wel wat kansjes te creëren, werd nog het gevaarlijkst uit spelhervattingen maar tot ver in de tweede helft bleef de 1-0 stand op het scorebord. ZW DH was sowieso niet in staat daar verandering in te brengen en zodoende beleefde Tim een rustig middagje.

Ook deze corner levert niets op.

Jabbrane dicht bij de 2-0 maar de ZW DH-keeper gaat redden.

De beslissing viel in de 83e minuut. Eindelijk werd de vrije man binnen de 16 gevonden. Abbas had goed controle over de bal en hij kon de 2-0 binnen schieten.

Abbas beslist de wedstrijd door de 2-0 binnen te schieten.

In deze stand kwam geen verandering meer, opdracht volbracht, 3 punten binnen, het vertoonde spel zullen we maar snel vergeten.

Met deze overwinning en de overige uitslagen vandaag is plek 2 vaster in handen en is de gevaarlijke 8e plek definitief uit zicht! Een prima dag dus!

De eerstvolgende wedstrijd is pas over 3 weken, zaterdag 11 mei, thuis tegen Loosduinen, aanvang 14.30 uur. Mogelijk dat een week eerder,  op 4 mei, het restant tegen Madestein wordt uitgespeeld.