SVH 1 – Erasmus 1: 2-4

Vandaag een latertje voor onze jongens want de uitwedstrijd tegen SVH stond geprogrammeerd om 16.30 uur.

SVH kan de directe degradatie niet meer ontlopen. Voor Erasmus zou winst vandaag virtueel de tweede plaats op de ranglijst betekenen wat dan weer een voordeel op kan leveren in de nacompetitie om promotie naar de 3e klasse, instroming zou dan pas plaatsvinden in de tweede ronde. Maar goed, dat is van later zorg… eerst maar winnen vandaag!

En Erasmus kwam goed uit de startblokken. In de 5de minuut een prima pass achteruit van Mo, de verdedigers van SVH kregen geen vat op de bal en Stefan reageerde goed en met een mooie lob over de keeper tekende hij de 0-1 aan.

Stefan tekent voor de 0-1

In de 11e minuut kreeg de Stefan-show een vervolg: een vrije trap net buiten de 16 werd hard in de kruising geknald.

De vrije trap van Stefan op weg naar de bovenhoek: 0-2

The show went on… in de 30ste minuut een goede voorzet, een prachtige omhaal van Stefan en de bal sloeg buiten bereik van de keeper binnen. Deze treffer werd helaas geannuleerd vanwege buitenspel waar erg over getwijfeld kan worden.

De mooie omhaal van Stefan treft doel… buitenspel?

Hier heeft de doelman van SVH wel antwoord op de inzet van Stefan.

En ook hier weet hij fraai te redden

Net voor de rust kwam de 0-3 er toch. Kasper stoomde op rechts op en speelde de diepgaande Stefan precies op tijd aan en hij had geen moeite de uitgekomen keeper te passeren.

Na de rust zette Erasmus nog aan en nu duurde het wel even voordat het net gevonden werd. In de 65ste minuut een verre inworp van Kasper, Roland kopte door en het was weer Stefan die op de goede plek stond en zijn vierde goal van de dag kon binnen werken.

Mo en Lars, ons sterke centrale duo.

Jochem zal ook hier het duel gaan winnen.

Hierna geloofde Erasmus het wel, dat is natuurlijk altijd gevaarlijk en dat bleek ook wel. De laatste wapenfeiten waren voor SVH.

Deze vrije trap van SVH wordt nog gekeerd, even later wordt uit dezelfde positie wel gescoord.

Via een prima ingeschoten vrije trap werd het 1-4 en even later bereikte de linksbuiten de vrijstaande spits die makkelijk kon intikken: 2-4. In deze stand kwam geen verandering meer zodat Erasmus samen met DUNO de 2e positie van de ranglijst inneemt, waarbij dan de gestaakte wedstrijd tegen Madestein (bij 6-0 stand in het voordeel van Erasmus) als winst wordt meegeteld. Koploper GDA heeft vandaag het kampioenschap behaald waarvoor onze felicitaties!

Volgende week zaterdag 20 april speelt Erasmus thuis tegen sv Zuid West DH, aanvang 14.30 uur.

Voor de gebruikers van de voetbal.nl app: Abusievelijk is de uitslag van de wedstrijd tegen SVH foutief doorgegeven. Hier staat nu een 4-2 overwinning voor SVH vermeld en ook zo in de stand verwerkt.  Dit zal z.s.m. worden gecorrigeerd.