sv Erasmus VE2 – HMSH VE2: 8-0

24 maart 2024

Martin D

Kijk hem daar nou zitten, ra, ra wie ben ik? Moet ik vlaggen dan? Of ben ik de scheidsrechter?

We kozen voor het laatste, want zo’n fijne kerel gun je toch ook een leuke middag. Na afloop hebben we Martin nog toegevoegd aan de WhatsApp groep van VE2. Vanaf nu krijgt hij alles, maar dan ook alles over zich heen. Naast eenmaal hinderlijk in de weg te hebben gelopen, was je verder onzichtbaar zoals dat hoort bij het goede gedrag van een scheidsrechter, dank weer daarvoor.

AD VE2

Dit artikel in het AD, want daar waren we groot nieuws, spreekt boekdelen. In tegenstelling tot de laatste weken steeg VE2 vandaag ver boven zichzelf uit. Met maar liefst 8 doelpunten voor en 0 tegen werd de match gewonnen. Na een aanvankelijk gelijk opgaande wedstrijd trok VE2 gedurende de 1e helft het duel naar zich toe. Door doelpunten van Dogan en Cihat 2x kwamen we in de eerste helft op een 3-0 voorsprong. De buit leek binnen maar er moest nog wel even een 2e helft te worden gespeeld.

Thee

Geen tegendoelpunt incasseren en zelf zo snel mogelijk scoren was de afspraak die in de kleedkamer was gemaakt. Zo gezegd, zo gedaan en de voorsprong werd verder uitgebouwd naar een 8-0 eindstand met doelpunten van Raymond 2x, Erwin 2x en Cihat. En Tony, ja die had de uitgelezen kans om de score nog hoger te doen uitvallen. Wat hadden we hem een doelpunt gegund.

Aan de andere zijde van veld deed Angelo wat van hem werd verwacht en met knap keeperswerk werd deze week het doel schoongehouden. Dat hij last van zijn “flikker” had na 2 dagen laminaat leggen nam hij op de koop toe. Misschien moet je dat vaker doen voor een wedstrijd.
Marco paste naar eigen zeggen niet meer op het wedstrijdformulier, bleef de gehele wedstrijd aan de kant, maar maakte zich toch nuttig door het halen van bier en broodjes kroket. We maken hem niet belachelijk om zijn handicap, maar als Dennis ooit stopt met voetballen dan doen we hem op ijshockey. Hij heeft hier de outfit al voor en hij test deze alvast op het voetbalveld. Chapeau voor de keeper van HMSH die 2x per week van Elspeet naar Den Haag komt om dit team te ondersteunen. Dat maakt echt een groot verschil ????. Overigens moet de keeper helemaal over de doellijn zijn anders telt het doelpunt niet. Renato deed weer eens mee en legde uit dat hij het verschil maakt, de statistieken wijzen dat blijkbaar uit. Na grondig onderzoek hebben wij deze niet kunnen vinden. Wel hebben wij uit eigen waarneming geconstateerd dat je als grensrechter in de 2e helft meer hebt gelopen dan in de hele 1e helft. Het gesprek over de stelling: is afstand “sneller of korter” hebben we snel afgekapt. Net zo als de vraag wat is de kleur van het zwarte trainingsjasje dat ik heb laten liggen. Als het niveau bedenkelijk wordt stop ik met schrijven.

Tot de volgende wedstrijd.

Doelpunten: Cihat 11, Bora 6, Dennis 5, , Dogan (Johan) 4, Raymond 4, Baggio 2, Erwin 4, Michel B. 3, Robert 1, Marco 1, E.D 1.