ODB – Erasmus eindigt onbeslist: 2-2

Een flink gehavend Erasmus stond vandaag voor een traditioneel moeilijke klus,  uit tegen het hoog geklasseerde ODB.

De teams betreden de Arena.

De competitie gaat, zeker in de subtop, een spannend slot tegemoet. Er zijn nog periodetitels te vergeven en ook de strijd om de laatste plekken die in aanmerking komen voor de nacompetitie voor degradatie zijn verre van beslist. Elke wedstrijd telt dus en van verslapping mag geen sprake zijn. En de laatste weken laat Erasmus zien dat dat ook goed in de koppies zit.

Ook vandaag lieten onze jongens volop inzet zien. In de eerste helft zorgde dat voor een licht overwicht en regelmatig werd de ODB-verdediging onder druk gezet. ODB liet zich een beetje afbluffen en kwam niet lekker in de wedstrijd.

Tim ranselt de bal weg.

Kasper lijkt gevaarlijk te worden maar wordt teruggefloten voor buitenspel.

In de 24e minuut kwam Erasmus op voorsprong: Ibi liet zijn corner mooi met de wind mee indraaien en zonder dat iemand er aan kon komen viel de bal bij de tweede paal binnen! Hierna probeerden beide teams verandering in de stand te brengen maar tot aan de rust bleef de 0-1 op het scorebord.

Ibi’s corner zeilt de 2e bovenhoek in: 0-1

Aimane’s inzet kan de ODB-doelman niet verrassen.

Na rust een sterk opzettend ODB, harder in de duels en eerder de lange bal naar de snelle voorwaartsen. Erasmus kwam meer onder druk te staan en in de 56e minuut kreeg ODB loon naar werken: een vrijetrap net buiten de zestien viel over de muur bij de eerste paal binnen.

ODB tekent voor de 1-1, de vrije trap is bij de eerste paal binnengegaan.

Erasmus herpakte zich hierna knap en wist ook weer enige kansen te creëren. In de 72e minuut kwam Erasmus weer op voorsprong. De niet fitte maar toch ingebrachte Abbas liet net buiten het strafschopgebied van ODB weer wat balgetover zien en tussen drie man in bereikte hij Ibi die alleen op de goal afkon. Hij omspeelde de doelman en tekende voor de 1-2.

Ibi, aangespeeld door Abbas, op weg naar de 1-2.

Te snel daarna toch weer de gelijkmaker. Bij een situatie langs de lijn dacht Erasmus te kunnen gaan ingooien of een vrije trap te krijgen maar de scheids dacht er anders over. ODB gooide snel in en de Erasmus-verdediging werd verrast. Drie passes verder kon de vrijstaande ODB-aanvaller makkelijk binnen tikken.

In de blessuretijd waren de laatste wapenfeiten voor ODB: Vanuit een corner een kopbal op de lat en een doorgebroken speler alleen op Tim af die echter goed redde.

Zo eindigde een zeer sportieve wedstrijd, goed geleid door de scheidsrechter van dienst, in een 2-2- gelijkspel.

Volgende week speelt Erasmus de belangrijke uitwedstrijd tegen BMT, waar de tweede periode wordt beslist. De winnaar van deze wedstrijd pakt deze periode, bij een gelijkspel gaan GSCESDO met deze titel aan de haal.

De wedstrijd is maandag 2e Paasdag, aan de Melis Stokelaan, aanvang 14.30 uur.