sv Erasmus VE2 – Haagse Hout VE1 (beker): 0-3

Voorafgaand aan de start van de competitie deed VE2 mee het traditionele veteranentoernooi bij vv Schipluiden. 7 tegen 7 op een half veld gaf ons de mogelijkheid om te wennen aan zowel kunstgras al gewoon gras. Nog wat onwennig werd er begonnen, en hielden we ons voornamelijk bezig met het verkennen van onze eigen speelhelft. Eenmaal uit de schulp kruipend werden we een counter getrakteerd en hadden de eerste tegengoal van dit seizoen binnen. Lang verhaal kort, met toch nog 1 overwinning en 1 gelijkspel uit een niet gespeelde wedstrijd, geen onaardige resultaat dachten wij zelf.

Dit seizoen start de sv met maar liefst 3 veteranen teams. Oud VE1 is nu VE3, VE2 blijft VE2, herkenbaar aan de shirts met gelijke opdruk. We Verwelkomen een nieuw VE1, echter met louter “oude” bekende. VE1 en VE3 wensen wij succes in dit nieuwe seizoen.

De brede selectie van 19 man blijkt aan het begin van seizoen toch weer smaller dan je denkt. Nog wel voldoende om met 11 man het veld te betreden maar daar moesten we het dan ook mee doen. Aan de bak dus voor de eerste bekerconfrontatie tegen Haagse Hout, die konden beschikken over 7 wissels. Op zich een gelijke strijd, waarbij wij de strategie hanteerde van het opvangen van de tegenstander, de bal achterin rondspelen en loeren op kansjes. Dit hebben we vrij lang volgehouden op één uitval na waardoor de met 0-1 gingen rusten. De 2e helft werd uiteraard steeds zwaarder en bleek de paal onze grote vriend te zijn om een (veel) grotere uitslag te voorkomen. De uiteindelijke 0-3 overwinning voor Haagse Hout was dik verdiend. We hebben het aanvallend nog geprobeerd maar de echte power ontbrak. Dit resulteert dan weer in een prachtig overzicht der topscoorders.

Tot de volgende wedstrijd.