sv Erasmus VE2 – DHL VE1: 2-4

Hij is er weer, man met baard en knechten in alle denkbare kleuren, als antwoord op de verschillende groeperingen, passend in onze maatschappij. VE2 kent louter knechten, allen in dienst van het elftal, al dan niet in de basis of op de bank. In de democratie van VE2 wordt wekelijks zonder morren akkoord gegaan met het voorstel van die week en de plek die daarin aan een ieder is toebedeeld.

Met deze week de zoektocht naar  “de vervangende spits”. Dit  als invulling op het verlofbriefje voor 4 weken dat was ingediend door Willem en goedgekeurd door het team. De eer viel Max ten beurt, die daarmee tot zijn eigen verbazing een plek in de basis had gekregen. De vraag die restte was of hij kon omgaan met de hoge verwachting die hij als spits had in te lossen, namelijk het maken van een doelpunt?

Om uit de onderste regionen weg te komen was winst een voorwaarde en schatte we onze kansen tegen DHL positief in. Waarom dat weet niet niemand, maar het gevoel was goed. Met dank aan Marco H. trokken we met een versterkt middenveld ten strijde. Het pakte prima uit tot dat we uit een dood spelmoment, want zo heet dat in voetbaltermen, op een 0-1 achterstand kwamen. Snel hervonden we onszelf en maakte we uit een prima 1-2 tussen 2 broers de 1-1 via een geplaatst schot van Marco H. Het ging al richting thee toen bovengenoemde vraag werd beantwoord. Max stelde het team en zichzelf niet teleur en zorgde er persoonlijk voor dat de 2-1 voorsprong op het scorebord kwam. De eerste keer dit seizoen dat we met een voorsprong aan de thee mochten.

Speculeren over de eindstand dat deden we niet, want we moesten tenslotte nog 45 minuten.  Misschien hadden we Max niet moeten wisselen, misschien hadden we Sinterklaas moeten opstellen of de roetveeg Piet. Wat we ook probeerde en hoe goed we ook ons best bleven doen! het resulteerde na 90 minuten toch in een 2-4 nederlaag. Voldoening was er zeker na een heerlijke pot voetbal tegen een zeer sportieve tegenstander die net biets sterker bleek te zijn.

Tot de volgende wedstrijd.

Doelpunten
Willem 6 Marco 1