Erasmus Zaal stoomt door

Afgelopen week moest ons zaalteam tweemaal de wei (eh….zaal) in. Twee totaal verschillende wedstrijden zouden het worden want eerst moest dvv Delft bestreden gaan worden, de hekkesluiter van de competitie en daarna was het redelijk hoog geklasseerde Stanga aan de beurt.

Over de eerste wedstrijd valt weinig spannends te melden, dat het een eenrichtingswedstrijd zou worden was duidelijk. Veel goals vielen er, 17 stuks maar liefst, waarvan 3 voor het arme Delft en dus 14 voor Erasmus. Opvallend deze avond was de productiviteit van Jochem, 7 keer scoorde hij! En misschien net zo opvallend: Daniel scoorde niet! Kasper (3), Michael (1), Tommy (1) en Dylan (2) maakten de 14 compleet.

De wedstrijd tegen Stanga was een ander verhaal. De wedstrijd begon met aftasten van de tegenstander. Stanga goed verdedigend, redelijk technisch en Erasmus als gewoonlijk goed combinerend de openingen zoeken. Het duurde even voordat de eerste bres werd geslagen en het was Kasper die in de 6e minuut de score opende. Al snel antwoordde Stanga. Vanaf afstand, wat niet al te vaak gebeurt in de zaal, knalde Stanga de gelijkmaker achter de kansloze Erasmus-goalie. Erasmus moest weer op zoek naar de voorsprong maar Stanga hield de gelederen goed gesloten. Pas in de 17e minuut was het weer raak: Dylan rondde een prima aanval goed af. Maar weer kon er niet lang van de voorsprong genoten worden want binnen de minuut schoot Stanga de gelijkmaker binnen. En nog erger, vlak voor rust kwam Stanga zelfs op een 3-2 voorsprong, weer een schot van van afstand. In de rust even de koppen bij elkaar…..kom op mannen, blijven combineren, geconcentreerd bij hun uitvallen en de moed erin houden. Nou, dat kwam binnen! Het begin van de tweede helft was om van te  smullen, veel beweging, goed combinatiespel en trefzeker voor de goal. Binnen 8 minuten werd de wedstrijd in Erasmus-voordel beslecht: Daniel, Tommie, Tommie en Jochem bogen de 3-2 achterstand om naar een 3-6 voorsprong! De strijd was gestreden, de punten binnen. Daniel tekende vlak voor tijd nog voor de 3-7 eindstand! Leuke wedstrijd voor het publiek en Erasmus blijft fier aan kop!

Volgende wedstrijd: woensdag 27 November, wederom tegen dvv Delft, Sporthal Kerkpolder, aanvang 21.00 uur.