Toofan 1 – sv Erasmus 1 (zondag) uitslag 0-6

Voor aanvang van de competitie werd Toofan door insiders als een van de favorieten aangewezen. Een overwinning op SVH, bevestigde dit.
Voor het zondagteam een wake up call, alhoewel hun uitslagen de laatste paar zondagen wat minder waren.
Onder een heerlijk herfstzonnetje begon Erasmus voortvarend aan de wedstrijd. De 1e aanval resulteerde gelijk in een doelpunt van Bas na goed doorzetten. Al snel bleek dat Erasmus de bovenliggende partij was, waardoor binnen 10 minuten Bas de 2-0 aantekende.
Rustig combinerend vanuit de achterhoede probeerde men de voorhoede te bereiken. Dit werd vaak te ver doorgevoerd. Het leek wel of iedereen naar het Nederlands elftal had gekeken. Als iets te ver wordt doorgevoerd leidt dit tot die foute pass.
Toofan was echter niet bij machte om hiervan gebruik te maken. Mede door goed ingrijpen van Roy bleef de teller op 0 staan voor Toofan. Vanuit de achterhoede probeerde het team via de flanken de aanval op te zetten. Bij een van die aanvallen werd Mark onderuit gehaald in het strafschopgebied en kwam Marnix naar voren. Beheerst werd de 3-0 aangetekend en ging Erasmus door. Diverse malen trok Toofan aan de noodrem, maar uit de vrije trappen kwam geen verandering in de stand.
Vlak voor de rust ging onze Ilias goed door en via een scrimmage met de keeper en de doelpaal werd het 4-0.
Na de rust een aanvallender Toofan, dat geen vuist kon maken tegen de achterhoede van Erasmus ondanks hun speloverwicht. Gedecideerd bleef de achterhoede hun nr 10 de baas en ging door met rustig combineren. Door hun meer aanvallende spel gaf Toofan veel ruimte weg. Hierdoor ontstonden er eigenlijk veel meer kansen voor Erasmus dan voor Toofan. Bas en Sven maakten hier dankbaar gebruik van en maakten het halve dozijn vol.
De supporters zagen een sportieve wedstrijd met een goed leidende scheidsrechter en nu die 4e plaats minimaal vasthouden.