Madestein 1 – Erasmus 1 (zondag): 0-1

Vandaag stond er een belangrijke wedstrijd op het programma. Niet alleen deze, maar alle wedstrijden zijn belangrijk om minimaal bij de eerste 4 te eindigen. In de laatste thuiswedstrijd tegen SVH had Madestein een 3-3 gelijk spel afgedwongen. Drie doelpunten van Roell Brute waren hier debet aan. Roell(hun spits) en een goede bekende van zowel de zondag- als de zaterdagtak is geblesseerd en ontbrak vandaag.
Na een goede opwarming kwam Erasmus fel uit de startblokken, wat al gelijk resulteerde in twee hele goede kansen en een overwicht voor Erasmus. Langzaam maar zeker kantelde de wedstrijd en kreeg Madestein meer grip op het middenveld. Na circa 15 minuten was er een overtreding op Mark. Uit de vrije trap kon Sven Heemskerk te midden van een kluwen van spelers met een subtiel hakje de 0-1 aantekenen.
Hierna werd het overwicht van Madestein steeds groter. Maar in de 16 meter ging het voor hen telkens mis. Ons centrale duo – Marnix en Stefan- stond zijn mannetje en assisteerde onze keeper Roy diverse malen. Met lange ballen werd getracht de voorhoede van Erasmus aan te spelen. Maar de kansen die er kwamen werden niet benut.
Vlak voor de rust was er een offensiefje van Erasmus. Maar dat leverde niets op. Na de thee hetzelfde beeld. Madestein met een groot veldoverwicht waartegen Erasmus geen vuist kon maken en Madestein in de 16 geen potten kon breken. Diverse vrije trappen van Marnix boden echter riante mogelijkheden. Maar de kopballen troffen geen doel.
Madestein was veelvuldig in de 16 met onder andere een bal op de paal en een doorschieter. Maar met de hulp van de verdediging had Roy weer een Clean Sheet deze wedstrijd.
Tegen het einde van de wedstrijd was voor beide teams de pijp leeg. Het laatste fluitsignaal werd door de spelers van Erasmus dan ook luid begroet.
Met dit resultaat en uitslagen van de andere wedstrijden staat Erasmus nu op de 3e plaats. Aanvankelijk leek het een competitie waarin FC Dordrecht en SVH de dienst zouden uitmaken. Maar inmiddels is het met 6 teams die strijden om 4 plaatsen in de kampioenscompetitie best spannend geworden. Iedere wedstrijd na vandaag doet er toe. Wij zijn benieuwd. Aanstaande zondag thuis tegen FC Pretoria.