sv Erasmus (za) 4 – 1 MSV’71

Na de verloren uitwedstrijd bij Maasdijk was het voor de mannen van Herman Kooyenga van belang dat er een overwinning werd geboekt tegen MSV’71 uit Maassluis.
De bezoekers uit Maassluis bezette de 3e plaatst op de ranglijst nadat zij al een aantal weken ongeslagen waren.  Aan sv Erasmus de taak om een einde te maken aan de winreeks van MSV’71.

De wedstrijd werd om 14:30 uur afgetrapt met heerlijk voetbalweer en een laaghangende zon. Vanuit beide kanten werd de wedstrijd sterk begonnen en gingen de duels er stevig maar sportief aan toe. De eerste grote kans was voor de aanvallers van MSV’71. Nadat de scheidsrechter buitenspel wegwuifde van vlaggenist Koos wist gelegenheidskeeper Tom Honders zijn doel schoon te houden bij een 1 op 1 kans.

Na deze kans trok sv Erasmus de wedstrijd steeds meer naar zich toe.  Duels werden vaker gewonnen dan verloren en iedereen liep net dat extra metertje voor elkaar.
Door net een stap feller te zijn dan de tegenstander resulteerde dit rond de 35e minuut in een penalty voor sv Erasmus. Een vrije trap van Jochem Pronk belandden net binnen de 16e meter waarbij de keeper uit kwam. Door attent reageren kon Giovanni van Spronsen net voor de keeper langs gaan om met de bal weg te willen draaien. De keeper van MSV’71 maakten hierbij een overtreding op Giovanni van resulteerde in een terechte penalty en een gele kaart voor de keeper van MSV’71.  Vaste penalty nemer Tariq Selim wist de bal hard in de rechterbovenhoek te werken waardoor de rust werd ingegaan met een 1-0 voorsprong.
Vlak voor rust kregen zowel Aioub Trad als Quinten van der Burg nog twee grote kansen om de stand naar 2-0 te brengen, maar wisten dit niet te realiseren.
Na de thee begon sv Erasmus de tweede helft zwakjes en waren de gasten uit Maassluis een stuk feller dan de eerste helft. De eerste 10 minuten van de tweede helft kwam sv Erasmus niet aan voetballen toe.  Afstanden tussen de linies waren te groot en MSV’71 zorgde ervoor dat opbouwen moeilijk werd. Dit resulteerde in de gebruikelijke lange ballen wat dit seizoen te vaak voorkomt.
Het slechte spel van de eerste helft had als gevolg dat een aanval vanaf de flank langs meerdere verdedigers kon doorstomen.  Een schot net buiten het zestienmeter gebied vloog de linker hoek in hoek in achter Tom Honders.
Na de gelijkmaker was sv Erasmus wakker geworden en begon het weer te voetballen.Toch was het nog steeds MSV’71 die telkens de aanval zocht.  Bij één aanval wist Daniel Kooijenga de bal van de spits af te pakken en in te leveren bij Giovanni van Spronsen. Giovanni gaf een heerlijke steekbal diep aan Kasper Koers die sneller was dan de verdedigers en 1 op 1 kon gaan met de keeper.
Kasper Koers schoot de bal in de verre hoek waardoor plots 2-1 op het scorebord stond met nog een half uur te gaan.
Na de 2-1 was Maassluis duidelijk het spoort bijster en was sv Erasmus de bovenliggende partij.  De keeper van MSV’71 bleef te lang draaien met de bal na een terugspeelbal.  Aioub Trad die hier op reageerde vloog voor de bal toen de keeper deze wilde wegschieten. De bal kaatste via Aioub zijn rug naar het goal waarna Kasper Koers de bal kon binnen tikken voor 3-1.
Na de 3-1 kon de wedstrijd rustig worden uitgespeeld door sv Erasmus. Vlak voor tijd kreeg sv Erasmus nog een tweede penalty door hands van een MSV’71 speler. Tariq was zo vriendelijk om Quinten van der Burg de penalty te laten nemen, welke deze ook wist te benuttigen. Zo wist sv Erasmus de wedstrijd tegen MSV’71 met een 4-1 overwinning af te sluiten.

Met deze instelling kan er van elke tegenstander gewonnen worden!