Erasmus pakt periode!

Vandaag 2e Paasdag stond in het teken van de belangrijke uitwedstrijd tegen BMT. Bij winst worden er sowieso belangrijke punten gepakt voor de ranglijst maar niet minder belangrijk: Erasmus zou de 2e periodetitel pakken!

De teams presenteren zich.

Vanaf het beginsignaal liet Erasmus er geen gras over groeien. BMT werd teruggedrongen en via goed combinatiespel werden kansen gecreëerd. De laatste beslissende pass  kwam er echter steeds net niet en zo bleef de 0-0 stand op het bord. Bij één van de spaarzame uitvallen van BMT was er een ongelukkige handsbal achterin en zo mocht BMT aanleggen om vanaf 11 meter de score te openen. Tim kon direct laten zien in goede vorm te zijn want hij ranselde de bal uit de hoek.

Tim heeft goed gekozen en zal deze penalty stoppen.

De goede opening van Erasmus kreeg geen vervolg en BMT kwam meer in de wedstrijd maar onze achterhoede hield stand. In de 35ste minuut werd de score geopend. Erasmus stoomde op rechts op, de voorzet werd niet goed weggewerkt en Abbas werd bereikt. Hij aarzelde niet en schoot prima binnen. Tot aan de rust kwam de voorsprong van Erasmus niet meer in gevaar.

Na de rust trok BMT fanatiek ten aanval. Erasmus kreeg het moeilijk. In de 53e minuut weer een penalty voor BMT. De doorgebroken spits werd onreglementair gestopt maar hij wist de bal nog af te leggen. De afgelegde bal werd overgeschoten maar de scheids (die overigens prima leidde vandaag) besloot de overtreding toch te bestraffen. Nu was Tim wel kansloos op de inzet en stonden de partijen weer op gelijke hoogte.

Bij deze penalty is Tim wel kansloos: 1-1.

Hierna werd de wedstrijd helemaal open. Beide teams gingen voor de winst en aan beide kanten waren er mogelijkheden om te beslissen. Een bal van BMT op de lat, een bal van Stefan net voorlangs, reddingen van beide keepers, het in behoorlijk grote getale opgekomen publiek kwam aan zijn trekken!

Het laatste kwartier bracht de beslissing en de mannen van Patrick Vink zouden aan het langste eind trekken. In de 76ste minuut weer een penalty maar nu in ons voordeel. Jabbrane werd bij een voorzet neergetrokken en hij mocht zelf aanleggen. De keeper werd de verkeerde hoek ingestuurd en de 1-2 voorsprong was daar.

Jabbrane wordt neergehaald…. penalty voor Erasmus.

Deze wordt door Jabbrane zelf verzilverd: 1-2.

Nog geen 5 minuten later werd de wedstrijd beslist. Uit een vrije trap werd Abbas bereikt die prima aflegde naar Stefan die alleen voor de keeper niet faalde: 1-3. Het was nog niet de eindstand want in de blessuretijd werd het zelfs 1-4. Weer een combinatie over een paar schijven die eindigde bij Gio die beheerst afmaakt .

Gio bepaalt de eindstand op1-4.

Het eindsignaal klonk snel hierna en de vreugde bij spelers, staf en supporters was groot. De 2e periodetitel is binnen en de 3 belangrijke punten in de knip!  Gefeliciteerd allemaal, resultaat van hard werken met zijn allen!

Vreugde!!

Het publiek wordt bedankt!