Erasmus deelt met GSCESDO

Na de mooie overwinning vorige week op BMT stond er vandaag weer een Zuidwest-derby op het programma, GSCESDO was vandaag de tegenstander, een mooi affiche tussen de nummer 2 en virtueel 3 van de competitie.

Pupil van de week Dewa mocht de aftrap verrichten en hij mocht als eerste de keeper van GSCESDO testen: Dewa gaf onze jongens het goede voorbeeld door vakkundig te scoren.

Dewa scoort!

GSCESDO nam het initiatief maar de harde wind maakte nauwkeurig combineren lastig en onze verdediging was geconcentreerd zodat er geen echte kansen werden gecreëerd. Erasmus kwam meer in de wedstrijd en in de 12e minuut leverde dat de voorsprong op. Didi stak goed op de diepgaande Ibi die alleen voor de keeper niet faalde.

Ibi tekent voor de 1-0.

GSCESDO moest in de achtervolging. In de 27e minuut een vrije trap voor onze bezoekers. Deze werd prima genomen en over de muur verdween de bal buiten bereik van Tim net onder de lat in het doel: 1-1.

Een fraaie 1-1 voor GSCESDO.

Erasmus antwoordde direct. Nog geen 3 minuten later een corner voor Erasmus. Kortgenomen op Aimane die voor kon geven op Roland die prima binnenkopte. De grensrechter deed wat hij vandaag veel te veel deed…vlaggen voor buitenspel. De scheidsrechter volgde zijn advies en dus geen 2-1 voor Erasmus. De bewijslast van onze fotograaf van dienst was echter duidelijk, van buitenspel was in de verste verte geen sprake.

Roland (3e Erasmus-speler van rechts) kopt de onterecht afgekeurde 2-1 binnen.

De tweede helft zou veel moois op gaan leveren. Beide ploegen waren gebrand op de 3 punten en het spel golfde op en neer met als gevolg gevaar voor beide doelen. Voor Erasmus leverde dit als eerste een goal op. In de 62e minuut wist Stefan een verdediger de bal te ontfutselen, draaien naar de goal, aanleggen en schieten. De keeper had het nakijken en zo stond de    2-1 op het scorebord. In de 71e minuut lijkt GSCESDO op gelijke hoogte te komen maar de bal springt onderkant lat het veld weer in. Twee minuten later eenzelfde situatie aan de andere kant. Didi wordt bereikt en hij haalt hard uit, ook hier eindigt de bal onderkant lat.

Didi heeft uitgehaald, zijn bal zal op de lat eindigen.

In de 89e minuut dan toch de gelijkmaker voor GSCESDO: de bal wordt niet goed weggewerkt, de vrijstaande spits wordt aangespeelt en Tim is voor de tweede keer vandaag kansloos. Zo lijkt het erop dat de punten worden verdeeld maar er zou nog een hele lange blessuretijd komen. In zeker de 5e minuut daarvan gaat Abbas goed door op een hoge uittrap van Tim, de verdedigers treden niet goed op en Abbas kan alleen op de keeper af en hij maakt ook prima af, 3-2 voor Erasmus en de punten lijken binnen.

Abbas tikt de 3-2 binnen.

Het eindsignaal laat lang op zich wachten, veel te lang volgens velen. Abbas krijgt de bal op het middenveld en houdt de bal goed in de ploeg. Ergens in zijn dribbel raakt de scheids de bal en tot ieders verbazing krijgt GSCESDO de scheidsrechtersbal toegeworpen. Erasmus staat op dat moment niet goed en twee passes zijn voldoende om een speler voor het Erasmus-doel vrij te spelen die de 3-3 weet binnen te schieten.

Deze stand zou in de laatste paar minuten niet meer wijzigen. Gezien de verhoudingen op het veld een juiste uitslag maar gezien enkele foutieve beslissingen van de arbitrage in het nadeel van Erasmus was het chagrijn daar voelbaar.

De toeschouwers waren vandaag echter sowieso de winnaars want we hebben kunnen genieten van een heerlijke, sportieve, spannende wedstrijd zoals je ze niet elke week voorgeschoteld krijgt.

Volgende week zaterdag, 13 april, speelt Erasmus uit bij SVH, aanvang van de wedstrijd (let op!!!) : 16.30 uur.