sv Houtwijk VE1 – sv Erasmus VE2: 9-4 07 april 2024

De ups en downs van VE2 volgen elkaar in rap tempo op. Na een grote overwinning in de vorige wedstrijd vandaag een stevig verlies. Samengevat 1e helft matig, 2e helft beter, 3e helft goed. Wellicht te wijten aan keuzestress met 17 spelers in een iets te kleine kleedkamer en een toilet buiten gebruik. Wie stellen we op en wie zitten er op de bank werd snel opgelost. Stel de vraag: wie wil er wissel? Al snel sta je voor vraag 2? Kan ik er nog wel 11 opstellen. De keuze van het toilet is puur persoonlijk behalve dat de hele kleedkamer ongewild meegeniet. Dan maar snel aan de warming-up. Die zag er goed uit voor een stelletje veteranen die alle energie nodig hebben voor de wedstrijd. Te veel energie verbruikt? Op zijn minst bijzonder ongelukkig in onze verdedigende taak waarmee we het Houtwijk veel te makkelijk maakte om een voorsprong te nemen. Die werd gedurende de hele wedstrijd niet meer afgestaan. 5-1 achter bij rust, niet meer overbrugbaar. Het doelpunt van Bora, verrassend snel uit de heup geschoten was het hoogtepunt aan onze kant.
Thee
Met 5 verse krachten moest het tij worden gekeerd. Ten opzichte van helft 1 was het een stuk beter, wellicht ook omdat Houtwijk de score eerst nog verder mocht opvoeren. Zelf wisten wij nog 3x te scoren, 2x Cihat en nog een doelpunt die als kwalitatief hoogwaardig de boeken in gaat maar waarvan de afzender van schot vooralsnog anoniem wenst te blijven. De wedstrijd werd, zoals gebruikelijk bij VE2, sportief gespeeld en afgesloten.
De felicitaties zijn deze week voor Houtwijk en wij kijken terug op een leuke wedstrijd onder prima weersomstandigheden. Het terras werd nog lange tijd bezet gehouden.
Paul alvast gefeliciteerd en dank voor de broodjes. De tas met zoekgeraakte stukken is weer gevuld. Scheendekkers kousen onderbroeken etc. zijn inmiddels afgegeven bij de kringloopwinkel. Verder gaan er nog geruchten over een nieuwe sponsor, dat zou zomaar uitvaartonderneming lijk en duinen kunnen worden. Tot de volgende wedstrijd.
Doelpunten: Cihat 13, Bora 7, Dennis 5, , Dogan (Johan) 4, Raymond 4, Baggio 2, Erwin 4, Michel B. 3, Robert 1, Marco 1, Michel L. 1, E.D 1.