Erasmus 1 verzuimt te winnen van Quick

Vandaag waren de Haantjes onze tegenstander. De uitwedstrijd tegen Quick werd door Erasmus met 0-4 gewonnen maar Quick heeft gewoon een prima voetballende ploeg en de wat lage positie op de ranglijst is best wel verrassend te noemen.

Deze competitie kan nog alle kanten op. De nummers 1 tot en met 4 zijn nu zo’n beetje wel duidelijk, hetzelfde geldt voor de nummers 10 tot en met 12. Maar dit jaar gaan er 5 ploegen richting directe degradatie of naar de nacompetitie daarvoor en de nummers 5 tot en met 9 komen allen nog in aanmerking voor twee van deze nacompetitie-plaatsen. Erasmus stond voor deze wedstrijd 8 punten voor op Quick en winst vandaag zou een waarschijnlijk onoverbrugbare voorsprong op Quick betekenen.

Germairo was vandaag de pupil  van de week en nadat hij de spelers en scheidsrechter/grens-rechters voorop was gegaan het veld op mocht hij de aftrap nemen en proberen de Quick-goalie te passeren, waar hij makkelijk in slaagde.

Germairo leidt en scoort.

Erasmus opende sterk. Quick werd achteruit gedrongen en in de eerste 10 minuten werden twee grote kansen gecreëerd. Deze leverden echter geen goals op en Quick bleek bij de eerste de beste kans wel doelgericht. De vrijstaande aanvaller werd vanaf het middenveld gevonden en hij wist wel raad met de geboden kans: 0-1.

Ibi vindt de keeper op zijn weg.

Erasmus moest een tandje hoger maar de nauwkeurigheid in de passing ontbrak vooralsnog. In de 23ste minuut toch een grote kans voor Aimane, helaas belandde zijn goede inzet op de lat. Erasmus bleef proberen de gelijkmaker op het bord te krijgen en in de 43ste minuut kwam deze ook en toch weer niet. Jabbrane werd gevonden, de keeper werd omspeeld en de 1-1 leek daar. Na overleg tussen grens en scheids werd de goal echter wegens buitenspel geannuleerd.

Jabbrane gaat de keeper omspelen en scoren. De treffer wordt helaas geannuleerd.

Na de rust was het voorlopig alleen Erasmus wat de klok sloeg. Volop druk op de Quick-verdediging leverde in de 55ste minuut de volgende grote kans op. Abbas kon alleen op de keeper af maar zijn schuiver langs de keeper ging rakelings aan de verkeerde kant van de paal.

Deze inzet van Abbas gaat helaas net naast.

Even later was het wel raak. Ibi speelde zich vrij op rechts en wist met een afgemeten pass bij de 2e paal Jabbrane te bereiken die goed afmaakte, Erasmus was langszij.

Ibi heeft voorgegeven en bij de 2e paal tikt Jabbrane binnen.

Even later was het Ibi die die vrij voor de Quick-goalie geen fout maakte en de 2-1 wist binnen te schieten. Erasmus ging door en weer was het Ibi alleen voor de keeper die dit keer wel wist te stoppen.

Ibi gaat de 2-1 binnenschieten.

Quick was zeker geen tegenstander waar Erasmus vandaag overheen kon lopen, voetballend zit het gewoon prima in elkaar. Ook na de 2-1 lieten ze dat zien en ze legden zich zeker niet bij een nederlaag neer. In de 82ste minuut een corner voor Quick. De bal werd goed voorgebracht en belandde vanuit de kluts voor de voeten van een Quick-speler die dit buitenkansje niet liet lopen en strak binnenschoot met als gevolg een 2-2 stand op het scorebord.

Hierna zetten beide ploegen nog alles op alles om de volle winst binnen te halen. Dit leverde voor Erasmus nog twee grote kansen op. Ayoub kwam goed door op rechts en hij wist de instormende Kasper te bereiken wiens inzet helaas net over ging. Jochem wist een goede voorzet net niet binnen te koppen.

Jochem kopt net naast.

De wedstrijd eindigde dus in een 2-2 gelijkspel. Gezien de krachtsverhouding van beide ploegen wellicht terecht maar gezien de kansen een teleurstellend resultaat voor Erasmus.

Volgende week zaterdag 23 maart staat de uitwedstrijd tegen ODB op het programma. Aan de Albadastraat wordt dan om 14.30 uur afgetrapt.