sv Erasmus VE2 – BMT VE1: 0-6 10 maart 2024

VE2 zit in een voetbaldip voor wat betreft de resultaten. Verder gaat alles prima met dit team dus no worries. Voorafgaand aan de wedstrijd werd de pot alvast gevuld. Volgens het principe van “wie is de mol” ontstond een discussie of er geld in of uit de pot moest. Persoonlijk heb ik nog nooit een penningmeester meegemaakt die zich zorgen maakt over te veel geld in de pot. Vandaag ruim voldoende voor de 3e helft.
Grote opkomst met voldoende wissels. De vraag was alleen nog of meneer vertrouwen er ook was. Met Alex als keeper, waarvoor dank, nam het vertrouwen snel toe. Kevin was de scheids van dienst en wist de wedstrijd in goede banen te leiden. De wedstrijd ging aanvankelijk gelijk op maar speelde zich wel op onze helft af. Je voelt hem al aankomen, de druk op onze verdediging name naar mate de wedstrijd vorderde toe. Met het bereiken van het rustsignaal keken we dan ook tegen een 0-3 achterstand aan. Bij doelpunt 2 hadden we helaas nog even last van “het polletje van Van Breukelen” tevens de quizvraag van vandaag. Alex had het desondanks naar zijn zin en is in voor meer. Prima om een back-up te hebben.
Thee
De hamvraag is dan of het wisselbeleid een gunstig effect zou hebben op het vervolg van de wedstrijd. Daarover kunnen we kort zijn. We kwamen wel beter in de wedstrijd maar konden te weinig afdwingen. Ook deze helft ging met 0-3 verloren. Fati dank voor de hulp in de 2e helft die iets korter leek te duren of toch niet? Tijdens mijn wandeling naast de scheidsrechter richting kleedkamer klonk ter hoogte van het ballenhok plots het eindsignaal op zijn telefoon, dus toch. Maar goed ook want een aantal spelers zat er flink doorheen. Wat zijn mijn benen stijf. Mijn hele lichaam doet zeer. Zelfs beginnende lijkstijfheid trad op. Iemand gaf zelf aan: die gun je toch zijn eigen kist, maar ja hij leeft nog! Tja we kunnen de gemiddelde leeftijd niet ontkennen, sterker nog die loopt alleen maar op.
Tot slot de quotes van mijn persoonlijke assistent die met een keurig handschrift mijn aantekeningen heeft aangevuld:
Bas was geweldig.
Renato heeft niet gevoetbald maar stonk wel.
Kevin Dutroux brilletje?
Teun …. de zus van de keeper. De stippeltjes mogen jullie zelf invullen.
Tot de volgende wedstrijd.
Doelpunten: Cihat 7, Bora 6, Dennis 5, Michel B. 3,Dogan (Johan) 3, Raymond 2, Baggio 2, Robert 1, Erwin 1, Marco 1, E.D 1.