Oefenvoetbal: Erasmus(zo) boekt ruime zege op Sporting Leiden

Afgelopen zondag stond Erasmus tegen Sporting Leiden op het programma.
Het 2e duel in de voorbereiding. Vorig seizoen wist Erasmus de 3e klasser uit Leiden in de bekerpoule te verslaan met 4-3.

Net als een week geleden, speelde de hitte enorm mee tijdens het duel en merkte we dat al vroeg met krachten smijten geen goed idee was.
Aldus begon de thuisploeg met de bal lekker rond te laten gaan en rustig op zoek naar een opening.
Na ongeveer 7 minuten spelen veranderde de score al in een 1-0 voorsprong door een mooie solo actie van Bas.
Nog iets meer uitbouwen en Erasmus kon de wedstrijd na rust rustig uit gaan spelen. 10 minuten later mocht kersverse nieuweling Ibrahim aanzetten voor de 2-0.
Sporting Leiden kwam via een weggegeven vrije trap op 2-1. De voorzet glipte na enig hinder van de tegenstander ongelukkig uit handen van ook een nieuwkomer Chris.
Hierdoor kreeg de ploeg hoop waarna de uitploeg een grote kans had op de gelijkmaker, echter herstelde Chris zich prima en hield zijn doel schoon.
Dit was gelijk ook de laatste kans, want voor rust zette onze mannen weer even aan en was het weer Ibrahim die voor de 3-1 zorgde.
Enkele minuten voor rust mocht Marnix aantreden voor de 4-1 (‘penalty) door een overtreding in de 16.

Erasmus was kwalitatief en conditioneel merkbaar meerdere over de tegenstander en dit werd na rust niet veel anders..

Met wat verse benen in de ploeg was het de 2e helft weer genieten van de heerlijke combinaties en doelpunten.
Het was veelal eenrichtingsverkeer op de helft van de tegenstander.

Jamal scoorde in minuut ’52 en ’52 de 5-1 en 6-1.
2 minuten later viel de 7-1 alweer door heerlijk combinatiespel en afronding van Bas. Hierbij viel het doek helemaal voor Sporting Leiden.
In minuut 78 stond Sven (topscoorder van afgelopen seizoen) op de goede plek en rondde af voor de 8-1. Tevens ook de eindstand.

sv Erasmus kent tot dusver een goede voorbereiding en borduurt vrolijk verder op afgelopen seizoen, laten we dit vasthouden!

8-1

Onderstaand de uitslagen en het restant van de voorbereiding. Morgen ontvangt Erasmus GDA op eigen terrein. Aanvang 20:00 uur.

Uitslagen:
Zondag 9 augustus 3-3 Erasmus Madestein (Oefen)
Zondag 16 augustus 8-1 Erasmus Sporting Leiden (Oefen)
Programma:
Dinsdag 18 augustus 20:00 Erasmus GDA (Comb) (Oefen)
Zondag 23 augustus 14:00 Steeds Hooger Erasmus (Oefen)
Zondag 30 augustus 14:00 Charlois, sv Erasmus (Beker)
Zondag 6 september 14:30 Erasmus SEP (Beker)
Dinsdag 8 september 20:00 HDV Erasmus (Oefen)
Zondag 13 september 14:30 Erasmus ODB (Beker)