sv Erasmus VE2 – DHCVE1: 5-3

Ook deze week weer het avontuur van VE2 met:

een andere scheids,

de eerste wedstrijd in de wintertijd,

ome Henk en vele andere wetenswaardigheidjes.

Nog voor het ingaan van de wintertijd kregen we bericht, Heren, ben door mn rug gegaan, kan niet op of neer, (wij wisten overigens niet dat je dat nog deed); jullie geliefde scheids Cock. Nou ben je geneigd om te zeggen dat lossen we niet maar 1,2,3 op, maar dan zouden we stand-in Carl te kort doen. Beide namen beginnen met een C, dus dan zal het wel goed zijn dachten wij. Soepel en vakkundig werd de vervanging dus geregeld en werd ook deze wedstrijd geheel in de Cock-stijl naar een goed einde gebracht. En een goed einde bleek het na 90 minuten te zijn met een prima overwinning en de eerste 3 punten van het seizoen.

Het moet aan de wintertijd hebben gelegen en het feit dat we een uur langer rust hadden sinds de vorige wedstrijd. Alhoewel, we begonnen toch weer rottig aan deze partij. Eindelijk tegen een gelijkwaardig oude mannen elftal zonder jeugd, en dan toch heel snel tegen een 0-2 achterstand aan kijken. Met het besef, als er een kans op een overwinning is dan is het vandaag, werd de achtervolging ingezet. Eerst moesten we de tegenslag van 2 uitvallers met hamstring klachten opvangen, maar met gelijkwaardige invallers vanaf de goed bezette bank, bleek dat geen probleem.

Peter Ha, Teun en Peter Ha wisten de achterstand nog voor de rust om te zetten in een 3-2 voorsprong, uiteraard met de support van de rest van het team. En ja dan ga je toch net effe lekkerder aan de thee.

Ondanks een prima start in de 2e helft kwam de 3-3 even hard binnen. De veerkracht werd van stal gehaald en die bleek zijn werk te doen. Loon naar werken leverden nogmaals 2 doelpunten van Willem en ja daar is die weer Peter Ha. Waarom hij tijdens de 3e helft de naam dikke Peter en de andere slome Peter meekregen mogen jullie aan de bar navragen, maar voor mij als neutrale reporter  schrijft dit gewoon lekker weg.

Wat moeten we met de uitspraak, je krijgt de groeten van Ton. Van wie, euhhhh ik denk Tondeuse. En zo komt Ome Henk in ons leven. Ome Henk is inmiddels de metafoor geworden voor alle zaken die wij zowel in het heden als in het verleden uit ons geheugen hebben gewist en of gewoonweg niet meer weten, dan wel kunnen onthouden. Daarnaast is het ook nog zo, zoals algemeen bekend mag zijn, dat  alles bij de veteranen minder wordt, de snelheid, het (in) zicht, de doeltreffendheid, de passing, op een ding na dat wordt meer en dat … inderdaad het gewicht.

Is dit alles dan fake-news, wie zal het zeggen. Zondagavond de grote Amerikaanse leider Trump gehoord en dan is alles weer relatief. Zo ook de avonturen van jullie helden van VE2.

Tot de volgende wedstrijd.

Doelpunten
Peter Ha 4 Marco 1