Erasmus zaal uit de beker maar weer koploper in de competitie

Afgelopen woensdag moest Erasmus zeer gehavend aantreden tegen Stanga voor de beker. Dat werd niet zo’n heel groot succes. Uw verslaggever was niet ter plekke aanwezig en kan dus alleen melden dat er een 9-4 nederlaag werd geleden. Alle aandacht kan nu dus naar de competitie, waarvoor twee dagen later de wedstrijd tegen Multicult op het programma stond.

Multicult, op de ranglijst net als Erasmus in de kopgroep, begon in hun sterkste opstelling aan de wedstrijd. En in deze opstelling maakten ze het Erasmus best moeilijk. Genoeg vaardigheid en snelheid en in deze beginfase leek Erasmus een lastige wedstrijd tegemoet te gaan al creeerde Erasmus ook de nodige kansen. Kasper opende de score, maar deed dat helaas in eigen goal: 0-1. Hij herstelde zijn ongelukkige actie echter heel snel en nog binnen de minuut schoot hij de gelijkmaker in. Daarna kwamen ook de reservespelers van Multicult aan de beurt en dat maakte het team zeker niet sterker en langzaam aan voetbalde Erasmus zich naar een grote voorsprong. Uiteindelijk won Erasmus deze pot met maar liefst 11-2. En wie scoorden er allemaal? Iedereen geloof in ik wel 1 of meerdere keren maar helaas wederom een foute (zeg maar liever geen) save-actie van ondergetekende….alle aantekeningen verdwenen …sorry!!!!

Resultaat van deze overwinning is wel dat Erasmus zich weer aan de kop van de ranglijst heeft gemeld, al deelt het deze positie met drie ander teams die allen 13 punten uit 6 gespeelde duels hebben vergaard. Het bewijst maar weer dat het een heel leuk spannend seizoen kan gaan worden!

A.s woensdag 30 oktober speelt Erasmus zaal de volgende wedstrijd in de thuishal Hooge Veld, aanvang 20.00 uur, tegenstander is ZVV Den Haag 15.

Frank