sv Erasmus VE2 – RVC Celeritas VE1: 2-10

Dokter kunt u even komen, ik heb een groot (voetbal) hart. Na, de in het vorige verslag aangevraagde reanimatie en revitalisatie, begon VE2 met grote overtuiging aan het nieuwe seizoen. Het verschil tussen droom en werkelijkheid werd ons snel duidelijk gemaakt. Fysiotherapeuten, psychologen, groepsbegeleiders, alternatieve genezers kunnen zich bij ons melden om ons de komende week bij te staan in de verwerking van deze wedstrijd.

Het zat er vanaf begin af aan niet in, en na amper 1 minuut werd een rappe aanval van onze tegenstander omgezet in een 0-1 score. De positief ingestelde onder ons roepen dan, er resteren nog 89 minuten om dit recht te zetten. Het omzetten van deze “mindset” bleek echter een te grote opgave, naast het feit dat er een onoverbrugbaar leeftijdsverschil werd geconstateerd. Dealen met deze feiten dus. De schade tot de rust kon tot een 0-5 achterstand beperkt worden gehouden. Het lukte ons namelijk niet om de wedstrijd te keren en aan ons eigen spel toe te komen, laat staan voor gevaar te zorgen.

Er moet dus wel iets in de thee hebben gezeten, waardoor VE2 in de 2e helft haar andere gezicht kon laten zien. Zowel aanvallend (positief) als verdedigend (slordig) wisten we te scoren, Marco op souplesse en Peter Ha. op pure kracht in het juiste doel. Een te korte terugspeelbal, onnodig balverlies en een corner voor VE2 waaruit RVC Celeritas aan de andere kant kon scoren hielpen hen verder in het zadel. Tja daar stonden we dan met onze eerste nederlaag van het seizoen en ook nog met dubbele cijfers.

Uiteraard zand in de ogen voor onze komende tegenstanders want wij hebben namelijk nog niet laten zien waar wij allemaal toe in staat zijn. Of wij dat zelf wel weten is de vraag, maar zoals gezegd zullen de objectieve adviezen van fysiotherapeuten, psychologen, groepsbegeleiders en alternatieve genezers ons hier de komende periode bij helpen.  De sfeer in de kleedkamer is ondanks alles ruim boven het vriespunt gebleven, dus acute bijstand van onze trouwe lezers mag nog steeds achterwege blijven. Het verhaal over VE2 richting het afvoerputje laat gelukkig nog even op zich wachten. Dit scenario gaat bij de 2 schrijvers van deze verslagen nog even de koelkast in. Jazeker, voor degene die het nog niet eerder in de gaten hebben gehad is er een verslaggever van de uitwedstrijden (senior) en die van de thuiswedstrijden (tot de volgende wedstrijd). Wat een luxe toch weer.

Blijf ons gewoon supporten is ons advies en wij doen er alles aan, uiteraard binnen ons vermogen, om ons best te doen om jullie niet nog een keer te hoeven teleurstellen.

VE2 gaat namelijk gewoon door dus…. tot de volgende wedstrijd.

Doelpunten
Baggio 1