Zaalboys slepen wederom de punten binnen

Na een week afwezigheid vanwege verplichtingen bij een best wel hele goede CL-wedstrijd Ajax – Real M. was uw vaste verslaggever weer aanwezig bij de wedstrijd van onze zaalboys tegen Vitesse Delft. Van de wedstrijd van vorige week werden wel enige feitjes en de statistieken ontvangen: Delft werd met 6-1 verslagen met doelpunten van Sven, Dylan (3x) en Jochem (2x) en een uitblinkende Tom in het doel.

Vanavond dus wederom een Delftse tegenstander, met een paar aardige voetballers in de gelederen alleen waren deze gelederen niet echt talrijk want wissels waren er niet te bekennen. De algemene verwachting was dan ook dat Erasmus in de loop van de wedstrijd alleen maar minder tegenstand zou gaan krijgen. De eerste goal viel snel en verrassend, op een manier zoals we in de zaal niet veel zien. Daan pegelde vanaf grote afstand hard op het doel en de bal sloeg net onder de lat binnen. Toen Kasper 4 minuten later de 2-0 aantekende leek de wedstrijd reeds beslist. Nou daar dacht Vitesse Delft anders over en na bijna een kwartier zonder doelpunten was het de tegenstander die binnen de minuut twee keer scoorde en zo de stand weer recht trok. Erasmus was weer wakker en Daan antwoordde snel door de 3-2 binnen te schieten waarmee de rust ook aanbrak.

Na rust bleek dat het ontbreken van wissels Vitesse Delft toch ging opbreken. Gestaag liep Erasmus uit naar een 9-2 voorsprong door doelpunten van Sven, Jochem (2x) en Kasper (3x).  Ondanks de vermoeidheid had Vitesse Delft het laatste woord en hun twee late doelpunten zorgden voor een eindstand van 9-4.

De stand aan kop, in totaal zijn er 26 wedstrijden te spelen:

Erasmus          18-51

Loosduinen     20-48

FC Westland   18-43

Velo                  21-34

Stanga              18-33

Al met al ziet het er behoorlijk rooskleurig uit voor onze gigantjes!

Volgende wedstrijd: vrijdag 1 maart, Stanga – Erasmus, 21.00 uur, Sporthal Hoge Veld, Den Haag