sv Erasmus VE2 – MSV `71 VE1: 1-9

Wat een uitslag, om uitslag van te krijgen! Wat zegt dit van de opgaande lijn van VE2 en de hoop om weer eens punten te pakken? Het leert ons dat de spoeling op veteranenniveau steeds dunner wordt. Wij volharden al jaren om door te voetballen met een team waarvan een aantal inmiddels richting pensioenrechtelijke leeftijd of iets dat daarbij in de richting komt. Aan de onderkant stromen steeds meer 35+ veteranen in. Met dit fenomeen hebben wij in onze poule ook nadrukkelijk te maken en daarmee moeten we dealen. De ene week gaat dit wat beter dan de andere week.

Deze week ging dat dus (een stuk) minder. Waarschijnlijk iets te futloos, te weinig Andrélon gebruikt, je kent dat wel van die reclame. De fitte wendbare spelers van MSV maakte ons al snel duidelijk dat we aan de bak moesten. Aanvankelijk speelde we ons nog wel onder de druk vandaan en kreeg niet MSV maar VE2 DE kans op een voorsprong. Waar iedereen het schot van Dennis Kraan al telde en terug wandelde naar de eigen helft, rolde de bal net aan de verkeerde kant van de paal over de achterlijn. Gezien het behoorlijke leeftijdsverschil wijzigde de krachtsverhouding op het veld snel, te snel kunnen we wel stellen. De eerste 3 doelpunten konden we weliswaar nog wijten aan slordig spel en balverlies, waar MSV  dan wel raad mee wist. Daarna viel er weinig eer meer te behalen. Zowel voor als na de thee speelde wij de 2e viool. Op zoek gaan naar de eretreffer, dat was het enige dat nog restte. Hans slaagde daarin met een strak diagonaal schot in de verre hoek. Wat klinkt zo`n omschrijving toch prachtig, ja dat mag gezegd want het was tenslotte ons hoogtepunt in deze wedstrijd. Mooier kunnen we het niet maken, en accepteren wij de wedstrijden in deze poule zoals ze gespeeld dienen te worden. Wij blijven genieten van de gezelligheid in dit prachtige team.

Ook deze week weer met een gezellige 3e helft in de kleedkamer. Plannen voor etentjes in wisselende samenstellingen, voorbeschouwingen op de vakanties, voorbeschouwingen op ADO – Ajax en PSV – Feyenoord en voorbeschouwingen op concerten. Nabeschouwingen over de politiek en waarom er uiterlijk gezien geen verschil zit tussen Geert Wilders en Sylvana Simons. Gek hé, als ik naar tv kijk dan haal ik die altijd door elkaar. Tijd om te stoppen denk ik dan maar.

Tot de volgende wedstrijd.

Doelpunten
Willem 12 Marco 3 Michel B. 1