WIK VE3 – sv Erasmus VE2: 4-4 4 juni 2023

Het laatste potje voetbal van alweer een gezellig seizoen. Was het geslaagd of niet? Antwoord is een overduidelijke JA. VE2 speelt op vele fronten tijdens zo’n seizoen. Op het veld altijd voor de winst ook al lukt dat niet altijd. Winst in de 3e helft is een uitgemaakte zaak. We delen lief en leed met elkaar onder leuke en minder leuke omstandigheden. We eten een hapje drinken een drankje en volgen via de app alle uitspattingen die het daglicht veelal net of net niet kunnen verdragen. Niet verwonderlijk dat VE2 aan het eind van dit seizoen “0” opzeggingen heeft en dat betekent dan weer dat jullie gezellig nog een seizoen van ons mogen genieten en ons gezeik mogen aanhoren.
Deze afsluiting ging gepaard met afzeggingen vanwege een Bruiloft, gevalletje zo ziek als een hond, en eentje die wel zou komen maar er toch niet was. Zou Erwin “ja” hebben gezegd en gekregen? Maakt feitelijk niet zoveel uit want hij is sowieso op huwelijksreis gegaan. Afijn met Angelo terug op doel wisten we daaromheen een leuk team het veld in te brengen. WIK VE3 had een spontane verjongingskuur ondergaan, waardoor de wedstrijd een beetje weg had van een vader – zoon duel. Niet getreurd want met 10 man die zij op de been hadden weten te krijgen konden wij toch een partijtje voetbal spelen. Teun nam als bezoeker deel aan de wedstrijd door de vlag ter hand te nemen die in de 2e helft werd overgenomen door Dennis. Wat een saamhorigheid ?. Snelheid bleek het sleutelwoord en dat had WIK iets meer dan VE2. We liepen met open ogen in de val. Te veel mannen voor de bal en bij balverlies afgestraft op de counter. De 1-0 achterstand wisten we nog om te buigen tot de 1-1 met een fantastisch afstandsschot van Robert. We gingen echter rusten met een 4-1 achterstand.
Thee
Strijdplan werd de ervaring inzetten tegen het jeugdig enthousiasme. De afspraak om de 2e helft in te korten was hiervan ook onderdeel. VE2 ging beter voetallen, had minder balverlies en de kansen stapelden zich op. Raymond, Dogan en weer Raymond waren verantwoordelijk voor de 3-0 zege in de 2e helft, met als gevolg een eindstand van 4-4. Het mag een detail lijken maar Kevin vond het nog effe leuk om de bal voor open goal er niet in te schieten. Hij had alleen oog voor het spandoek Kevin Montana, en zo namen we genoegen met 1 in plaats van 3 punten. Beide teams tevreden en snel genieten van de zon en sfeer waar het in het Zuiderpark om draait. Een keurige gedeelde 5e plaats op de ranglijst tot gevolg.
Voor de liefhebbers trainen we op de donderdagen lekker door. VE2 wenst alle sportvrienden van de sv Erasmus alvast een mooie zomer toe.
Tot volgende seizoen.
Bora 20, Chihat 11, Raymond 10, Dennis 3, Robert 4, Dogan 4, Erwin 3,
Bas 2, Michel L, Baggio, Teun, Jeroen, Bleke, Michel Br.