WIK VE2 – sv Erasmus VE2: 8-2 01 oktober 2023

De nieuwe aan- en afmeldings-app werkt, met dank aan Bora. Onze ICT-er Stef volgt deze buitengewoon wetenschappelijke ontwikkeling met grote verbazing en enthousiasme. Het is maar een gewoon aan en uit knopje waar je op moet drukken Stef. Getal van 13 aanwezig gaf aan dat er dus 2 wissels en 11 basisspelers waren. Een van de basisspelers had mazzel. Thuis kreeg hij nog te horen “sta je in de wissel vandaag”, nee hoezo vroeg hij aan vrouwlief. Nou omdat al je voetbalspullen nog netjes in de kast liggen. Saved by the bell zullen we maar zeggen. Dat is Engels en dat klopt want we waren effe de weg kwijt voor wat betreft de voertaal in de kleedkamer. Turks, Armeens, Engels?? De opstelling werd in het Nederlands voorgelezen. Of hier goed naar is geluisterd kan in twijfel worden getrokken. In het veld stond iedereen wel op zijn plek, maar klopte de organisatie niet altijd zoals vooraf wel was bedoeld. Of was WIK gewoon iets beter dan VE2. Kijkend naar de uitslag hou ik het op het laatste. Wel of geen rol hierin voor de scheidsrechter is verder niet relevant mannen. De rust bereikte we met een 4-1 achterstand. Bot scoorde wederom met zijn chocoladebeen, de 2e keer dit seizoen volgens eigen zeggen.
Thee
Hoopvol werd er gestart aan de 2e helft. Corner voor ons en een kopbal in de kruising bracht de stand op 4-2. Dank voor dit eigen doelpunt en hierdoor zaten we weer even in de wedstrijd. Van korte duur bleek want wij gingen van het kastje naar de muur, zoals het oudhollandse spreekwoord ons heeft geleerd. Nog een afgekeurd doelpunt toen de bal via de hand van Marco over de lijn ging. Het had ons niet geholpen om een nederlaag af te wenden, zie de einduitslag bovenaan dit verslag. Jammer dat de scheidsrechter een 9-2 stand op het formulier heeft gezet. Het laatste doelpunt was namelijk buitenspel en er werd gefloten voor een blessure voor Angelo.
In de kleedkamer tijdens de 3e helft hebben we weer veel meegemaakt. Wellicht zegt het de lezers niets maar het moet vermeld:
Pappa vriendje Bollo, gaat over de huwelijksreis van Bas met vrouw en kinderen naar Landal. Tegen Bollo staat Bas wel strak in de mandekking hebben wij vernomen. Sir Bleke Attenborough gaf nog even college aan de spelersgroep, maar geloofde zijn eigen verhaal niet meer. Na de wedstrijd kwam Bot wel in actie. Hij ging met Tony op stap en kwam terug met een krat bier en een bruine fruitschaal.
Tot volgende week.
Doelpunten: Michel B 2, Raymond 1, Dogan (Johan) 1, Cihat 1 E.D 1.