Toofan VE2 – sv Erasmus VE2: 3-2 17 maart 2024

Broodjes hete kip, dat was het vooruitzicht, voorafgaand aan de wedstrijd tegen Toofan. Tevens een plek waar dierbare herinneringen liggen aan onze voetbalvriend Wil. De groepfoto met Wil is op deze plek gemaakt en omdat we Wil niet mogen vergeten werden de herinnering vandaag levend gehouden. Na afloop een toost op Wil en mooie gesprekken.
De energie was aanwezig en VE2 begon uitstekend aan de wedstrijd. Terwijl Angelo het relatief rustig had, moest de keeper van Toofan volop aan de bak. Dat deed hij naar behoren met prima reflexen. Te veel kansen misten net de zuiverheid en daarmee het doel. Een prima pass van Bora op Erwin maakte de 1 op 1 weg vrij richting keeper. Erwin maakte geen fout en scoorde de 0-1 tevens ruststand. Conclusie achteraf is dat we het in de eerste helft hebben laten liggen en had de score hoger moeten uitvallen. Maar ja wat heb je aan dit soort wijsheden.
Thee
Na de rust een omgekeerd spelbeeld. Toofan viel aan, maar VE2 hield prima stand. Onder de druk uitspelen lukte goed en via een messcherpe counter wist Dennis de vrijstaande Cihat te bereiken die de 0-2 binnenschoot. Toofan liet het hier niet bij zitten rook toch nog kansen. De 1-2 was ongelukkig voor ons, vergelijkbaar met de flipperkast ging de bal via, via uiteindelijk over de achterlijn. Typisch geval van jammer maar helaas. Dat gold ook zo bij de 2e tegengoal, waarbij wij besloten om deze zelf over de achterlijn te schieten. Ook nu weer vette pech dus en daarmee hielpen we Toofan in het bekende zadel. Zij ruiter te paard en wij ridder te voet. En ridders met harnassen doen onhandige dingen. Tot overvloed van ramp werd niet de bal maar de voet gespeeld en kregen we ook nog een pingel tegen. Naar mijn mening terecht gegeven door scheidsrechter Mo die goed en onpartijdig floot. En zo werd deze wedstrijd alsnog verloren en dat was zeker niet nodig geweest, als …. Geen punten, maar toch kunnen we terugkijken op een prima wedstrijd.
Misschien is VE2 nog wel het beste te vergelijken met een Skoda en een vrouw: Als je ernaast staat ziet het er niet uit, maar als je er eenmaal in zit rijdt het best lekker.
Tot de volgende wedstrijd.
Doelpunten: Cihat 8, Bora 6, Dennis 5, Michel B. 3,Dogan (Johan) 3, Raymond 2, Baggio 2, Erwin 2, Robert 1, Marco 1, E.D 1.