SV Houtwijk VE1 – Erasmus VE2: 2-7 5 maart 2023

Jongens we hebben al 2 wedstrijden op rij gewonnen. Het zal toch niet waar zijn dat we deze reeks gaan doorzetten. Nou ja waarom eigenlijk niet klonk het uit de kelen van de optimisten. De uitslag verraadt al dat het vandaag ook weer is gelukt. En hoppa met 9 punten uit 3 wedstrijden zijn we voorlopig de trotse lijstaanvoerder en de 2e competitiehelft uitstekend begonnen. Met 4 wissels hadden we een luxe probleem. VE2 begon prima aan de wedstrijd en stond na 20 minuten met 3-0 voor. Sterker nog de 1e lag er binnen één minuut al in door Bora. De 2e was de mooiste van de dag. Vooraf werd de vraag gesteld, heb je gisteren het doelpunt van Depay gezien? Wat een knal was dat zeg. Dat schot verbleekt bij het schot van Raymond, van ver weg, hard als een granaat en in de kruising. En daar hoef je niet eens entreegeld voor te betalen, dit gebeurt gewoon in Den Haag op de zondagochtend. Na een vloeiende combinatie maakte Chihat er 3-0 van. Op weg naar een monsteruitslag dachten onze supporters langs de lijn. Het tegendeel bleek waar. Wij dachten dat we er al waren en het spel werd slordiger. De mannen van Houtwijk zijn natuurlijk ook niet van gisteren en zagen de ruimte ontstaan om zich terug te knokken. 1-3 en 2-3 werd het ondanks het dappere keeperswerk van Kevin, die deze taak vrijwillig op zich had genomen. Het rustsignaal klonk min of meer als een bevrijding. Verse krachten werden ingebracht en VE2 was weer veelvuldig voor het doel van Houtwijk te vinden. Niet altijd even handig. Het aantal buitenspel situaties was niet meer op 1 hand te tellen en daar deden we onszelf flink tekort mee. Gelukkig was Houtwijk niet bij machte om hier gebruik van te maken en bleef de kleine voorsprong behouden. Het lukte VE2 toch weer om slimmer te gaan voetballen en het duo Bora en Chihat vonden elkaar steeds beter. Dit deed de teller verder oplopen. Door doelpunten van Bora, Raymond en Chihat 2x werd de eindstand van 2-7 in ons voordeel bereikt. Euforie alom na afloop en gezelligheid kent geen tijd. De 3e helft bleek net zo sterk als de 1e en de 2e. Iedereen was “flabbergasted” om het in goed Nederlands te zeggen. De sfeer werd steeds uitbundiger en de voorbereiding voor het kampioensfeest is inmiddels in volle gang. Verdere details volgen, maar we worden door Stef opgehaald met de Jeep Wrangler, gaan vervolgens verder op de boot van Kees en eindigen bij de Vrienden van Den Haag op de Laan van Meerdervoort. Te voorbarig of niet? Plannen kan je maar alvast hebben. Bij Bas loopt het nog steeds dun door de broek en hij haalde het einde van de wedstrijd dan ook niet. Bora stond onder de douche wederom buitenspel. En zo hebben we nog heel wat afgelachen met elkaar. Vanaf nu worden de touwtjes aangetrokken. Donderdag pakken we de draad weer op met een serieuze training. 19.45 verzamelen en 20.00 uur op het veld.
Tot volgende week.
Bora 15, Raymond 7, Cihat 7, Dennis 3, Erwin 3, Bas2, Robert 2, Michel L, Baggio, Michel Br.