SV Erasmus Zaterdag 1 speelt gelijk tegen BMT

Op een zonnige zaterdagmiddag mocht sv Erasmus aantreden in een thuiswedstrijd tegen BMT. De vorige keer dat deze wedstrijd op de planning stond waren de jongens van sv Erasmus al aan het warmlopen toen bleek dat BMT niet kwam opdagen. De uitwedstrijd was geëindigd in een 2-1 overwinning voor BMT. Mede met het oog op de verliespartij van vorige week was er wat goed te maken door sv Erasmus.

De wedstrijd begon aan beide kanten voetballend goed. Beide teams kregen dan ook de benodigde kansen, waarbij sv Erasmus zichzelf vergat te belonen met een voorsprong aangezien spits Dennis twee toch wel goede kansen er niet in kreeg. Het laatste kwartier van de eerste helft verviel sv Erasmus in het mindere spel wat de afgelopen weken ook zichtbaar was, waarbij het vooral draaide om verdedigen en er totaal niet meer gevoetbald werd. Vlak voor rust resulteerde dit via de flank van het zestienmetergebied in een klutsbal waarbij de aanvaller van BMT opeens de bal mee kon nemen in een 1 op 1 situatie met de goed keepende Tim. Helaas passeerde de aanvaller Tim door de bal in de lange hoek te schieten waardoor de rust werd ingegaan met een 0-1 achterstand.

Tweede helft begon sv Erasmus in een 4-3-3 formatie om zo beter in te spelen op het goed bewegende middenveld van BMT. Helaas resulteerde niet in het gehoopte resultaat want sv Erasmus ging verder met spel waar het eerste helft mee was geëindigd. BMT kon hierdoor al snel de 0-2 en uiteindelijk de 0-3 scoren. Om het drama nog meer compleet te maken kreeg Dennis zijn tweede gele kaart van de niet sterk fluitende scheidsrechter en kon dus rond de 70e minuut het veld verlaten.

Dan zou je denken dat de heren moeten uitkijken om de stand niet zo dramatisch te laten uitlopen net als tegen sv Loosduinen. Echter zag sv Erasmus dit keer het licht rond de 78e minuut en begon er een spectaculair slotstuk. sv Erasmus kreeg namelijk als eerst een penalty mee die Ibrahim strak erin schoot, waardoor de stand op 1-3 werd gebracht. sv Erasmus begon opeens te voetballen waarbij Ibrahim met de bal in het strafschopgebied van BMT terecht kwam en iedereen begon uit te kappen, wat er harstikke mooi uitzag alleen iedereen zat maar te wachten tot die eindelijk de trekker overhaalde. Toen hij toch besloot om te schieten kwam deze op de rug van een BMT verdediger en kaatste de bal voor Gio zijn voeten die gelijk de 2-3 binnenschoot. Met nog zo’n 6 minuten te gaan had sv Erasmus nog tijd om de 3-3 te maken. Laat Kasper nou net 2 minuten voor tijd zijn motor aanzetten waarbij hij een sprint trekt en de bal mee diep krijgt. Hij passeert vanaf de zijkant van het strafschopgebied een verdediger en schiet de bal wel heel erg netjes over de keeper heen in de lange hoek waardoor toch de 3-3 op het scorebord gezet kon worden, waar de wedstrijd ook mee zou eindigen.

Wie had voorspeld dat sv Erasmus nog zo veerkrachtig zou zijn met 10 man had aardig veel geld kunnen verdienen via de TOTO, helaas spelen wij nog niet hoog genoeg om in aanmerking te komen voor de bookmakers. Dit gelijkspel mag dan ook wel een beetje beschouwt worden als een overwinning. Zaterdag 6 april staat er een uitwedstrijd op de planning tegen sv Houtwijk.

Man of the match: Daniel Kooijenga