sv Erasmus Ve2 – TAC ’90 VE2:  4-4

Prima maand deze maand Maart. Het is weer lente we zijn inmiddels weer in de zomertijd aanbeland. Iedereen was op tijd, sommige met hele kleine oogjes, maar toch. Ook nog ongeslagen in maart, met 31e dag nog te gaan. Aan de bak dus om deze status de hele maand vast te houden. In de kleedkamer werden nog een aantal one-liners meegegeven die met het schrijven van dit verslag zijn weggezakt.

We begonnen niet goed aan de wedstrijd. Iets te veel balverlies, waardoor de dekking niet meer op orde was. TAC kwam hierdoor op een 2-0 voorsprong. Oeps daarmee kwam de opgaande lijn in gevaar. We leken er niet heel erg mee te zitten, en die ontspannen houding pakte deze keer goed uit. We gingen weer voetballen en kwamen aan aanvallen toe. De voorzet van Baggio werd door ED van TAC vakkundig in eigen doel gekopt. ED staat uiteraard voor Eigen Doelpunt. 1 minuut voor rust kopte Peter Ha. de 2-2 binnen. Dus met een lekker gevoel aan de thee.

Na rust kwam TAC beter uit de startblokken en werden we flink op eigen helft teruggedrongen. De 2-3 voor TAC was hier het logische gevolg van. De energie bij TAC werd langzaam minder en wij konden ons spel verplaatsen naar hun helft. 2 corners op rij brachten uitkomst. Peter Ha. scoorde zijn 2e van de wedstrijd. Ondertussen was Willem in zijn oor gefluisterd dat hij nog geen doelpunt had gemaakt. Hij begreep de boodschap en kopte de 4-3 binnen. Stand houden met nog 10 minuten te gaan. Het leek te gaan lukken, maar een afstandsschot van TAC verdween plotsklaps in de kruising waardoor het weer gelijk werd. De laatste kans voor ons spatte uiteen op de lat. Geen winst maar de ongeslagen in maart werd behouden en 5 punten aan het totaal toegevoegd.

Tot volgende week.

Doelpunten