sv Erasmus VE2 – WIK VE1: 0-5 11 februari 2024

Vooraf de scherpe analyse van onze aanvoerder Jansen. Zij spelen waarschijnlijk met 2 spitsen dus daar anticiperen wij als volgt op. Volgens het schuifpuzzel systeem gaan wij dan als een harmonica heen en weer of op en neer en dan kantelen we met het hele team naar de andere kant. En toen moest de wedstrijd nog beginnen beste lezers. Stonden de mannen van VE2 nu scherp of waren zij inmiddels afgehaakt? WIK staat op de ranglijst op plaats 1, nog geen wedstrijd verloren en wij iets lager geloof ik. Het krachtsverschil was aanwezig maar verdedigend was de organisatie op orde. Alle aanvallen werden onschadelijk gemaakt, met de complimenten aan Baggio, Robert en Teun. Voorin was het pover en wisten we geen kansen te creëren. Vlak voor rust vette pech toen Stef de bal met de hand van de lijn wilde halen wat net niet lukte en zo ontstond de 0-1. In de rust gaf Stef nog aan dat hij zijn lichaam wellicht een kwart slag had moeten draaien. Dan was de kans groter geweest om de bal met zijn buik tegen te houden.
Thee
Met maar liefst 4 verse krachten gingen de strijd van de 2e helft aan. Alle kans nog om tot een beter resultaat te komen. Het spelbeeld bleef ongewijzigd. WIK aanvallend en VE2 verdedigend. Lang, heel lang hielden we stand. We moesten zelfs 3 ballen uit de sloot halen. Deze taak werd door Tony en Stef uitgevoerd. Hallo vriendelijke mevrouw aan de overkant, zo gooide Tony zijn charmes in de strijdt. Als ik mijn stok naar u toe gooi kan u dan mijn ballen uit de sloot halen? En zo waar geschiedde het, niets geen ongewenste intimidatie, gewoon behulpzaamheid. De dame in kwestie deed de ballen van Tony weer in zijn netje en warme gevoelens liep Tony terug naar de dug-out. O ja we waren nog aan het voetballen. We verdedigden met man en macht maar opeens brak de defensie doormidden, de Titanic zonk als het ware en WIK liep uit naar een 0-5 overwinning.

Vooruit kijken dan maar weer. We denken vast na over de afsluiting van het seizoen en kwamen na kort onderhandelen uit op een BBQ in de tuin bij Stef. Datum en tijd nog nader te bepalen. Zo die zit alvast in de tas.

Doelpunten: Bora 5, Cihat 4, Dennis 4, Michel B. 3,Dogan (Johan) 2, Raymond 2, Robert 1, Baggio 1, Erwin 1, E.D 1.