sv Erasmus VE2 – Houtwijk sv VE1: 3-3 12 november 2023

Met deze week, de zoektocht naar 3 punten, waarom een wedstrijd tegen FC shovel en volgende week IKEA uit.
Zo heb je ze en zo ben je ze weer kwijt. Vorige week maakten we de sprong van 3 naar 6 punten en een sprongetje naar boven op de ranglijst. Vandaag begonnen we weer met 3 punten want DVC heeft zich teruggetrokken uit de competitie. Voelt wel even alsof wij daarvoor worden gestraft, maar de regels zijn de regels. We pakken de zoektocht naar punten weer op.
Je moet alles een keer meegemaakt hebben. Nou loop ik al een tijdje mee in de voetbalwereld, maar een wedstrijd spelen op een veld waar shovel stond geparkeerd was zelfs voor mij en de rest van VE2 een nieuwe ervaring. De chauffeur bleek niet bereikbaar, dus creativiteit was geboden. Voor de veiligheid met een trainingsdoel de shovel afgeschermd en het veld 2 meter smaller gemaakt, afgezet met pionnen. Tegenstander en scheidsrechter keurde het goed en de wedstrijd kon doorgaan.
Zo gezegd zo gedaan. Houtwijk is voor ons een geduchte tegenstander, misschien iets fitter en iets jonger, maar een feit is dat zij de ranglijst hoger staan. Wij gaan graag uitdagingen aan en met een bank met 5 wissels zagen we de wedstijd met vertrouwen tegemoet. Het begin is lastig en Kevin wist nog vóór de wedstrijd een bal in sloot 2 te schieten. Tony hartelijk dank namens Kevin om de bal weer terug te brengen. Later haalde Dogan nog een bal uit sloot 1. Geen idee waarom ik jullie met deze informatie belast maar het schrijft zo lekker weg.
En toen stonden we opeens met 1-0 voor. Een solo van Erwin eindigde met een schot door de benen van de keeper. Meerdere kansen volgde maar die werden gemist en Houtwijk wist ondanks goed werk van gelegenheidskeeper Dennis de score om te buigen naar 1-2. Thee
Met verse krachten werd aan de 2e helft begonnen en bleek het speelveld opeens veel langer te zijn. In voetbaltermen gezegd gaf Houtwijk (te) veel ruimte weg tussen de voorste- en laatste linie. Hier wisten wij wel raad mee en Dogan maakte met een hard schot in de korte hoek de 2-2. Het gevoel vertelde ons dat er punten binnen bereik lagen. De 3-2 werd vervolgens gemaakt door Bora en het publiek raakte in extase. Pats boem, Houtwijk maakte de 3-3. De kans op 4-3 belandde over in plaats van in het doel. Polletje en daar doe je weinig aan. Toch maar mooi het puntenaantal van 3 naar 4 gebracht.
Moreel support werd omgedoopt in borrel-support. Stef had de zaken als penningmeester prima op orde en de contanten werden keurig volgens planning omgezet in gerstenat. In de zoektocht wie is de vriend van Kevin hebben we weer afvallers. Het is niet Dennis, Robert, Erwin of Michel. We zoeken nog even verder. Volgende week spelen we uit tegen IKEA. Dit is codetaal richting het thuisfront dat we gewoon moeten voetballen tijdens een vrij weekend.
Tot volgende week.
Doelpunten: Cihat 4, Bora 4, Michel B 2, Dennis 2, Dogan (Johan) 2, Raymond 1, Robert 1, Baggio 1, Erwin 1, E.D 1.