ODB VE1 – sv Erasmus VE2 VE2: 1-4 10 december 2023

We begonnen de wedstrijd met een indrukwekkende minuut stilte als eerbetoon aan Patrick.
De laatste wedstrijd voor de winterstop. 3 punten rijker en met een goed gevoel aan de oliebollen.
Waar komt dit verhaal opeens vandaan? Ben ik met een verhuizing bezig, kan ik mijn hondje nergens vinden. Schat als je toch naar de Praxis gaat neem er eentje voor mij mee. Zegt die verkoper “een hondje mevrouw” zo een die blaft? Nee meneer graag eentje die zijn muil houd en zware spullen verplaatst.
Voetballen tegen ODB is altijd gezellig, we kennen elkaar al heel lang en behandelen elkaar met wederzijds respect. Na een korte onderhandeling vooraf wisten we dat deze wedstrijd 2x 35 minuten zou duren. Prima want dan begint de 3e helft dus eerder. De verdediging stond goed en voorin waren we scherp. De beloning kwam snel en na een klein kwartiertje stonden we met 0-1 voor door een doelpunt van Bora en kort daarop door een 1-2 met zichzelf maakte Dennis de 0-2. Op buitenspel spelen is een vak apart, ODB probeerde het maar zette de deur wagenwijd open voor Raymond, die vervolgens de 0-3 maakte. Met een prima redding van Angelo in de laatste seconde gingen we met een comfortabele stand rusten.
Thee
Het leek ons handig om de score verder uit te bouwen, maar kwamen plots toch onder druk te staan. We hielden verdedigend stand en kwamen via een messcherpe counter op 0-4 door het 2e doelpunt van Dennis. Dennis doet het beter als aanvaller dan als verdediger, resultaat een pingel tegen. De eer gered voor ODB en daar bleef het bij.
Categorie onzin uit de kleedkamer. Kees is 2x stijf rechts alsof 1x keer al niet genoeg is. Daarbovenop heeft hij als het koud is last van een winterteen en een winterpeen. Baggio weet zich in de poll zowel aan als af te melden. Met meerderheid van stemmen werd besloten om de poll uit te breiden met de categorie: ik kom wel maar ik ben er niet. Met slechts 12 spelers lijkt de kleedkamer een stuk groter. Ook is het handiger om eerst je brache aan te trekken en daarna je schoenen. Wie kan uitleggen hoe je alleen met z’n tweeën bent? Scheids scheids hesje hesje!! Dogan je kan de bal ook gewoon naar een medespeler spelen. Ja, ja dit kan echt volgens de HBO-ers van VE2, je zit achter je PC maar je zit voor de TV en in beide gevallen kijk je naar het scherm. Dan kan je altijd nog beter afwezig zijn en toch ook weer de man of the match worden. Het zit er op voor dit jaar, fijne feestdagen en …. tot volgend jaar.
Doelpunten: Bora 5, Cihat 4, Dennis 4, Michel B. 3,Dogan (Johan) 2, Raymond 2, Robert 1, Baggio 1, Erwin 1, E.D 1.