Lichte versoepeling Corona-maatregelen

Afgelopen dinsdag kondigde het kabinet enkele versoepelingen aan, waaronder ook eentje voor de sport. Dit betekent dat vanaf aanstaande woensdag 3 maart mensen tot en met 26 jaar met meer dan 2 personen samen buiten mogen sporten op de sportaccommodaties. Niet in competitieverband, maar wel met het eigen team op de eigen sportaccommodatie. Voorheen was dit alleen mogelijk voor jongeren tot en met 17 jaar.
Maar voor alle leeftijden geldt dat er geen competitie wordt gespeeld en dat kantines, douches en kleedkamers gesloten blijven. Daarnaast geldt voor iedereen een avondklok tussen 21.00 uur en 04.30 uur.

Per 3 maart mag dus iedereen tot en met 26 jaar buiten op ons sportcomplex in teamverband sporten zonder dat ze anderhalve meter afstand in acht hoeven te nemen. De competitie ligt stil maar onderlinge wedstrijden binnen de eigen club zijn voor deze groep toegestaan.
Iedereen van 27 jaar en ouder mag alleen sporten op anderhalve meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan twee personen.