HMSH VE2 – sv Erasmus VE2: 4-5 5 november 2023

Vorige week kon je op de KNVB app zien dat het AD na de wedstrijd een soort krantenbericht maakt over iedere amateur-voetbalwedstrijd. Waarom …, geen idee maar het werkt wel motiverend.
Deze zondag hadden we er 6 met een functie elders, te weten Michel, Stef, Bas en Bot. Teun en Jans vulden V1 aan dat om 10.00 uur in Voorhout moest spelen. We hielden er 13 over en dachten “dat moet lukken” met redelijk bekende tegenstander waar we vorig jaar van hadden gewonnen. De wedstrijd voor ons liep wat uit (de hand; zie verslag AD) maar uiteindelijk konden we beginnen. Al snel kregen we wat halve kansen en na een half uur 2 hele. Dus stonden we met 0-2 voor in de rust. Cihat op aangeven van Dennis en Bora in de combinatie wisten te scoren. HMSH was nog niet tot een redelijk kans gekomen. Dogan had inmiddels geblesseerd het kunstveld verlaten.
In de rust kwamen Jans en Teun er weer bij waardoor half geblesseerden gewisseld konden worden. Kunstveld en V2 is een vervelende combinatie. Rug, kuit en hamstring het kan je zomaar overkomen. Je kan je ook laten wisselen omdat je last van stijfheid hebt na een heen en weer gaande beweging. Hij kan er uren naar kijken, zegt Bleek. Of het nog over voetbal gaat, weet ik niet. HMSH kreeg ook meer kansen en er werd om en om gescoord. 1-2,1-3,2-3, 2-4, 3-4, 3-5 en uiteindelijk 4-5.
Leuke wedstrijd met dit keer een overwinning. “Erasmus beëindigt reeks van 4 nederlagen”, schrijft het AD. De kop van volgende week zou moeten worden “Erasmus heeft stijgende lijn te pakken”. Wie weet.
Doelpunten Cihat 3, Bora 2.
Tot volgende week.
Doelpunten: Cihat 4, Bora 3, Michel B 2, Dennis 2, Raymond 1, Dogan (Johan) 1, Robert 1, Baggio 1, E.D 1.