HDV VE1 – sv Erasmus VE2: 8-3

Soms zegt een beeld meer dan 1000 woorden.

Kapotte voetbalschoenen

Hierbij hoort dan weer de vraag; Win je hier wedstrijden mee?
Nou nee dus, schoeisel dient in de regel op orde te zijn. Gelukkig voor Dogan kon hij verder spelen op de schoenen van Stef. Beide mannen bleken op kleine voet te leven. Belabberd, zo kunnen we eerste helft samenvatten. De een zegt het lag aan het vroege tijdstip van 10 uur, dat zijn wij niet gewend, de ander zei weer, nee joh we spelen op kunstgras dat is niet te doen man. Alle excuses ten spijt, HDV speelde slimmer, sneller, handiger en waren jonger. Ruststand van 6-0 was niet eens geflatteerd. Hoogtepunt van de eerste helft, moedig dat Marco plaats nam onder de lat en handschoenen van Tony de schade nog enigszins beperkt wist te houden. Daarnaast misschien het feit dat de grensrechter irritant voor de supporters en wissels in de dug-out stond. De oplettende supporter zag dat hij O-benen heeft en je er gewoon doorheen kon kijken.

Thee
In de rust moesten alle zeilen worden gehesen om de motivatie weer in de lucht te krijgen. Dennis nam het voortouw door te gaan keepen, waarmee Marco zich weer oppepte en als speler het veld in ging. En toen gebeurde te opeens. Was de overmoed bij HDV toegeslagen of hadden wij het beter op orde. Cihat met één h, schoot de 6-1 binnen en Marco werd net binnen de 16 meter onderuit geschoffeld. De penalty die daarop volgde werd door Cihat overtuigend binnen geschoten 6-2. Daarna volgde luchtig uitverdedigen van HDV, met druk zetten wist Cihat de bal te veroveren die voor de voeten van Marco kwam. Marco maakte gebruik van één van talenten namelijk niet nadenken, hij schoot de bal uit de draai direct in de touwen naar 6-3. Zou het wonder dan toch geschieden op deze memorabele dag? Wellicht als we beter gebruik hadden gemaakt van onze legende Tony en dit geval ook nog een levend, die meermaals vrijstond. Helaas werd hij overgeslagen of over het hoofd gezien.
Hij deed nog een poging met een knieschot maar die bereikte het doel niet. Het laatste woord was aan HDV vlak voor tijd wisten zij er toch nog 2 te maken. Uiteindelijk waren we toch weer een beetje trots dat we de 2e helft met 3-2 wisten te winnen. Dat werd dan ook maar direct gevierd door een aantal mannen in restaurant Borj. Antwoord op de vraag van Kees, en douze points mannen is bij elkaar opgeteld onze points en voor de ranglijst Points Zéro.

Tot de volgende wedstrijd.

Doelpunten: Bora 6, Cihat 7, Dennis 5, Michel B. 3,Dogan (Johan) 3, Raymond 2, Baggio 2, Robert 1, Erwin 1, Marco 1, E.D 1.