Erasmus – Madestein : Treurnis Troef

Vandaag ‘mocht’ Erasmus tegen de rode lantaarndrager Madestein aantreden. Slechts 5 puntjes wist de Loosduinse ploeg dit seizoen binnen te hengelen. Erasmus stond dus slecht een ding te doen en dat was winnen.

Onze pupil van de week Bora leidt de spelers het veld op.

Madestein wist nog net 11 man binnen de lijnen te brengen en het was al snel duidelijk dat de kwaliteit van deze 11 niet genoeg was om het Erasmus vandaag moeilijk te maken. Er was vanaf het beginsignaal sprake van eenrichtingsverkeer richting het Madestein-doel.

En het klassenverschil werd gelukkig snel omgezet in doelpunten. In de 8e minuut opende Aioub met een prachtig schot van buiten de 16 de score, strak in de bovenhoek ver buiten bereik van de keeper.

Didi brengt stijlvol voor ….

Binnen het eerste kwartier werd het 2-0: Mitch draaide zich rond de penaltystip mooi vrij en vond de hoek.

Mitch heeft zich vrij gedraaid en gaat de 2-0 binnenschieten.

De 3-0 liet niet ook lang op zich wachten. Een prima actie van Abbas bracht Ibi vrij voor de keeper, zijn schuiver naar de 2e paal leek voorlangs te gaan maar Aioub was er als de kippen bij en kon simpel zijn tweede goal van vandaag binnen tikken.

Ibi passert de keeper, Aioub zal het laatste tikje geven: 3-0

Hierna begon de treurnis. Madestein protesteerde voor buitenspel maar kreeg hierin (terecht) geen gelijk. Enkele spelmomenten later kreeg Madestein een buitenspel-geval tegen en wederom protesten richting de man in het zwart. Daarbij werd een rode kaart getrokken, de protesten werden heviger en de scheids besloot tot een periode van afkoeling. Na zo’n 10 minuten werd de wedstrijd voortgezet. En in het laatste kwartier voor de rust werd de strijd ook beslist. Erasmus liep uit naar 6-0 door doelpunten van Mitch (op aangeven van Ibi), Abbas (goed vrijgedraaid tussen 3 verdedigers) en Roland  (voorzet Aioub goed afgemaakt bij de 1ste paal).

Aioub zet voor…

Roland verschijnt bij de eerste paal….

Na een mooie voor-actie rondt Abbas af.

Op naar de thee dus en wat zou de tweede helft gaan brengen? Nou, helemaal niets! Een handvol spelers van Madestein had er blijkbaar genoeg van, de spullen werden gepakt en het terrein werd verlaten, einde wedstrijd. Ongelofelijk dat dit op dit niveau kan. Het zal ongetwijfeld leiden tot maatregelen maar het is weer afwachten wat het gaat worden.

Volgende week, zaterdag 9 maart, kunnen we hopelijk weer gaan genieten van een echte wedstrijd, uit tegen koploper GDA. Op het GDA-complex wordt afgetrapt om 14.30 uur.