Erasmus moet de punten aan GDA laten

Wedstrijd 4 van het seizoen, GDA met 9 uit 3 de trotse koploper, Erasmus met 6 uit 3 op een mooie gedeelde 2e plaats. Kon er nu al sprake zijn van een topper?

De eerste fase van de wedstrijd liet zien dat GDA zeker beschikt over een goede ploeg. Erasmus kwam er nog niet echt aan te pas maar hield de rijen goed gesloten. Langzaam kwam Erasmus wat meer aan voetballen toe en daardoor was de 0-1 van GDA toch wel verrassend: Te gemakkelijk kon de rechterspits van GDA door de defensie lopen, waarbij een mogelijke handsbal niet door de scheids werd geconstateerd, en de spits in stelling brengen. Het afwerken was feilloos. Erasmus moest volgen en zocht wat wat meer de aanval op.

Dat leverde wel wat kansjes op maar de GDA-doelman hield zijn doel schoon. Bij het aanvallen moet er natuurlijk wel gezorgd worden dat bij balverlies strak wordt verdedigd wat niet goed gebeurde en dat werd voor Erasmus een harde les: twee identieke situaties binnen twee minuten leken de wedstrijd al voor de rust te beslissen. Twee keer kon de linksbuiten vrij voorgeven, de spits kreeg teveel ruimte, kon goed aannemen en afronden met als resultaat dat de Erasmus de kleedkamer moest opzoeken met een 0-3 achterstand.

De 2e helft moest de achtervolging worden ingezet en het was goed om te zien dat Erasmus dit met volle overgave deed. En dit had snel resultaat: een korte combinatie binnen de 16 bracht de bal bij de vrijstaande Abbas die alleen voor de GDA-goalie niet faalde.

Erasmus bleef strijden voor een beter resultaat en verhoogde de druk. Ondanks enkele hachelijke momenten voor de goal kwam de aansluitingstreffer niet en helaas wist GDA in de 70ste minuut wel weer een bres in de Erasmus-verdediging te slaan: 1-4. Weer keek Erasmus tegen onoverbrugbaar lijkende achterstand aan maar van overgave was nog geen sprake en Erasmus bleef strijden voor resultaat.

Vlak na de 1-4 leverde de volgende scrimmage voor het GDA-doel een penalty op. Danny liet dit buitenkansje niet onbenut en schoot de 2-4 binnen.

Zou het dan toch nog kunnen? Erasmus deed er in ieder geval alles aan, zelfs onze keeper Tim meldde zich aan het front,  maar de beloning bleef uit en GDA kon de punten meenemen naar Loosduinen.

En het moet gezegd ook wel verdiend. Toch gaan ook de complimenten naar onze jongens die er vandaag alles aan hebben gedaan om een goed resultaat te behalen.

Volgende week is er geen programma, de week erna, zaterdag 28 oktober,  wordt uit gespeeld bij Quick, aanvang 18.00 uur!