Erasmus kijkt terug op een geslaagd Chris Houtman Vriendentoernooi

Afgelopen zaterdag stond de 22e editie van het Chris Houtman Vriendentoernooi op de agenda. Het toernooi is ter nagedachtenis aan onze goede club-vriend Chris Houtman. Met meerdere teams vanuit Erasmus, maar ook Scheveningen, GDA en diverse samengestelde vriendenteams van buitenaf deden uiteindelijk 16 teams mee aan het toernooi. Hierin werd onderscheid gemaakt in 2x een prestatiepoule en 2x een veteranenpoule, waarin elke poule bestond uit 4 teams.

Onder de brandende zon werden een hoop leuke en spannende wedstrijden uitgespeeld van zo’n 12 minuten. Dat menig voetballer het op een gegeven moment wat moeilijker had in de warmte was terug te zien in de drukte bij de buitentap en het schuilen onder de partytent en in de kantine of in één van de opgeblazen zwembadjes. Uiteindelijk ging de finale voor de prestatiepoule tussen Erasmus TBS 2 en FC NooitNuchter (Die Haghe), wat uiteindelijk met penalty’s beslist werd in het voordeel van de thuisploeg. In de veteranenpoule bleef ook de beker op Erasmus aangezien de Erasmus Veteranen 1 wiste te winnen van GDA.

Na afloop van de finales volgde de prijsuitreiking waarbij de winnende teams de wisselbekers in ontvangst mochten nemen. Hierbij werd tevens een dankwoord uitgesproken aan alles en iedereen die betrokken is geweest bij de organisatie van het toernooi en natuurlijk aan alle deelnemende teams.

Losstaand van de wedstrijden was er voor de vele spelers, toeschouwers en kinderen voldoende entertainment georganiseerd in de vorm van bijvoorbeeld livemuziek van een DJ, een springkussen, Surinaams eten en de mogelijkheid om op groot scherm de Champions League Finale te kijken. Richting de nacht kwam het toernooi tot einde. Al met al was het een geslaagde 22e editie van het Chris Houtman Vriendentoernooi!

Tot volgend jaar!