Erasmus beleeft off-day

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen sv Houtwijk op het programma. De heen-wedstrijd, de opening van seizoen 2023-2024, werd door Erasmus ruim verloren en alles stond dus in het teken van een sportieve revanche. De tekenen aan onze zijde waren echter niet zo gunstig want Erasmus kwam behoorlijk gehavend aan de start door enkele afwezigen door serieuze blessures en een enkele vakantie.

Bij aanvang van de wedstrijd gaf onze pupil van de week Selim het goede voorbeeld. Soepel werd de verdediging van Houtwijk uitgespeeld en met een bekeken schuiver werd prima afgemaakt.

Selim haalt doeltreffend uit.

Vanaf het begin waren er twee teams te zien die wilden gaan voor de overwinning maar aan beide kanten ontbrak de nauwkeurigheid om echt gevaarlijk te worden. Aan Erasmus-zijde kwam er enig gevaar van Aimane en Stefan, hun acties leverden echter geen doelpunten op: net voorlangs, van de lijn gehaald, net buitenspel, net een fractie te laat…..het lukte niet.

Stefan komt net te laat

Deze inzet van Stefan wordt op de doellijn gekeerd

Aimane schuift voorlangs

Ook aan de andere kant gevaar, vooral via de snelle linksbuiten die zichzelf wat kansen wist te creëren maar ook hij vond het doel niet. Helaas een volgende tegenslag: Stefan raakte geblesseerd en kon de wedstrijd niet voortzetten, een flinke aderlating voor onze aanvallende aspiraties.

De rust kwam met 0-0 en er zou toch echt meer scherpte op de mat moeten komen om hierin verandering te brengen. De 2e helft leek een kopie te gaan worden van de 1ste maar in de 61ste minuut dan toch een doelpunt. De eerder genoemde speler van Houtwijk speelde zich op links knap vrij en gaf een goede voorzet bij de eerste paal waar hun spits kun intikken.

Erasmus moest in de achtervolging. Alles op alles werd gezet om de gelijkmaker te forceren maar vandaag was het zo’n dag waarop je bijna kon voorspellen dat het niet zou gaan lukken. Inzet was er voldoende maar het balletje viel steeds net niet goed.

Kasper vindt de doelman op zijn weg

En toch kwam er een moment waar de handen de lucht ingingen: een prima vrije trap van Mitch leek buiten bereik van de Houtwijk-goalie binnen te vallen maar helaas ketste de bal binnenkantpaal voorlangs de doellijn weg.

Mitch’s vrije trap eindigt binnenkant paal

Erasmus bleef het wel proberen, zelfs doelman Tim verscheen aan het front maar het lukte helaas niet waardoor Houtwijk de punten mee naar huis kon nemen.

Ook Tim gaat het niet lukken

Volgende week krijgen onze mannen een weekje rust, op zaterdag 17 februari wordt het restant van de gestaakte wedstrijd tegen Zuidwest afgewerkt, aanvang 14.00 uur, terrein Beresteinlaan.