Erasmus zaal loopt tegen eerste nederlaag aan

Onze zaalboys traden aan tegen een van de vele zvv Den Haag-teams, nummertje 14 dit keer. Uw vaste reporter was door wat pseudo-zakelijke beslommeringen behoorlijk wat later en liep pas 15 minuten voor tijd de arena binnen. Tot zijn schrik stond er een 4-2 achterstand op de bordjes! Informatie van de wel tijdig aanwezige supporters leerde het volgende: de twee doelpunten aan Erasmuszijde waren gemaakt door Kasper en Quinten, verder viel Michael op door enkele goede reddingen, kwam het combinatiespel niet echt uit de verf, werd er slordig omgesprongen met de kansen en…was de tegenstander best vaardig en doeltreffend bij de uitgespeelde kansen.

Het laatste kwartier zagen we een sterk aandringend Erasmus en er werden toch wel de nodige kansen gecreeerd! De keeper van de tegenstander grooeide in zijn rol maar was toch kansloos bij een goede inzet van Jochem die daarmee de spanning verhoogde. Erasmus zette nog meer aan maar het doel werd, ondanks een paar goed kansen, niet meer gevonden. In een snelle tegenaanval bepaalde zvv Den Haag de eindstand tenslotte op 3-5.

De eerste nederlaag dit jaar. Het is duidelijk dat we in deze hogere poule ook meer tegenstand gaan treffen, wat ook betekent dat we meer leuke spannende wedstrijden kunnen gaan zien. Nu ging zo’n wedstrijd een keer verloren, hopenlijk hebben we meer succes bij de komende.

De eerstkomende wedstrijd wordt gespeeld op woensdag 23 oktober, tegenstander Stanga, aanvang 21.55 uur, sporthal Hogeveld.