Quick Vet.1 – sv Erasmus vet 2 2 april 2023

Na de kraker tegen ODB die ons slechts 1 punt had opgeleverd was het zondag tijd voor de volgende topper. Het ging om de eerste plaats. Wanneer we zouden winnen kwamen we “los” van de concurrenten. Van de eerste helft van het seizoen weten we dat Quick snelle en handige voetballers heeft. We hadden toen zelfs 2 keepers in 1 wedstrijd nodig. Nu hadden we 11 spelers, geen keeper en geen reserve. We zijn natuurlijk niet voor geen kleintje vervaardigd maar de lat ligt in zo’n wedstrijd toch wat hoger dan normaal. Kortom Kevin speelt en Teun, 198 cm en 110 kg ( ruwe schatting en slechte ogen) schoon aan de haak, werd als vulling van de doelmond gebruikt. Het werd een 1-4-4-2 opstelling met Tony als vlagger. De vele langdurige geblesseerden (stuk of 8), ziek (1), late afmelding(1) en Bas met zorgverlof( “nee, daar wordt oma vrolijk van”) maakten het een lastig dingetje zo’n wedstrijd.
We begonnen wat rommelig maar kwamen er al snel achter dat ook hier voor ons kansen lagen. Voor ons bleven ze daar helaas liggen maar Quick prikte de 1-0 er in. Met goed combinatiespel kregen we aardig wat mogelijkheden waarvan er 2 door Bora en Cihat werden afgemaakt. Het hadden er meer kunnen zijn, ware het niet dat lat, haast en goed keeperswerk de ruststand op 1-2 hield. Intussen had Teun een aantal fantastische reddingen verricht waardoor we steeds zekerder gingen spelen.
In de kleedkamer hadden we wel het gevoel dat de scheids een “aparte” was. Hij had voor de duidelijkheid een windjack met de tekst “ik fluit” aangedaan. Ik vermoed dat aan de binnenkant “alleen voor Quick” stond. In de tweede helft brak het gebrek aan wissels ons op en werd de druk op ons goal steeds groter. Teun gelukkig ook, hij pakte uit iedere hoek elke bal. Toch kwam Quick terug en liep zelfs uit naar 3-2. Met het wegwuiven van een penalty voor ons en er direct opvolgend een toekennen aan Quick was het tijd om naar huis te gaan. Ook de Quick-spelers hadden in de gaten dat de scheids niet echt lekker in de wedstrijd zat. Het waren 2 duidelijke penalty’s vond zelfs Quick en ze besloten hun penalty naast te schieten wanneer wij weer verder wilden spelen. Ik ken maar heel weinig ploegen die zo sportief zijn. De laatste 10 minuten vlogen alle kanten op met kansen voor Quick en Erasmus. Wij hadden kunnen scoren maar Ray schrok van de ruimte en het vlammende schot van rechtsback M&M liep met een sisser af. Het werd tijd om met de kannen bier van Quick kennis te maken. Er had vandaag meer ingezeten maar ja dat denken we van elkaar ook weleens.
Weekje de tijd om gezond te worden en wie weet staan we de volgende wedstrijd weer compleet.
Man of the match en op eenzame hoogte : Teun
Doelpunten van Bora en Cihat Senior
Bora 17, Cihat 8, Raymond 7, Dennis 3, Erwin 3, Bas2, Robert 2, Michel L, Baggio, Michel Br,