Erasmus VE2 – ODB VE1: 1-1

26-03-2023

Waar waren we ook al weer gebleven. Bij de zomertijd, want daar zijn we inmiddels in de regen aanbeland. En ja degene die van te voren het hards roept, jongens niet te laat komen de klok gaan een uur vooruit, jawel die komt….. te laat. Maurice / Marcel  shame on you, maar toch goed dat je nog een kwartier hebt meegedaan. Je maatje Wesley was wel gewoon op tijd en nam plaats onder de lat. Over de gehele wedstrijd beschouwd een meer dan verdienstelijke comeback na zijn liesblessure.

Met een aantal goede reflexen hield hij ons op meerdere momenten in de wedstrijd. Vandaag tegen ODB, en zoals we deze mannen kennen kunnen zij niet alleen leuk ballen maar ook geweldig babbelen. Onze scheids van dienst Paul, liet zich daar weinig aan gelegen liggen en floot lekker neutraal. ODB was voetbaltechnisch de betere ploeg. Desondanks waren de beste kansen voor VE2, alleen heb je daar weinig aan als je deze niet verzilverd. Tel daar het balverlies van ondergetekende bij op en ja staat bij rust met 0-1 achter. Juiste weergave of niet het blijft een feit.

Thee.

Met de constatering dat deze wedstrijd niet met een nederlaag moest eindigen begonnen we met groot enthousiasme aan de 2e helft. Zeker het engeltje zat bij ons op de lat en voorkwam een grotere achterstand. Zonder groots voetbal, maar mag je dat verwachten in de kelder van het amateurvoetbal, wisten we voldoende kansen te creëren. Wie anders dan Bora wist het net te vinden en de 1-1 aan te tekenen. De 4 op een rij lukte helaas niet. Geen overwinning, maar we behielden wel de ongeslagen status. Tevredenheid na afloop in de derde helft met bier en hapjes.

Dat het kruidvat een vlag minder heeft zal weinigen iets zeggen, maar dat bleek de trofee van een avondje stappen. Verder vloog er nog een spons door de kleedkamer maar werd de schrijver onvoldoende uitgedaagd om dit verslag verder op te leuken. Dus voor volgende week, voel je vooral uitgedaagd.

Tot volgende week.

Bora 16, Raymond 7, Cihat 7, Dennis 3, Erwin 3, Bas2, Robert 2, Michel L, Baggio, Michel Br,