Geslaagde jubileumactiviteiten

Afgelopen vrijdag bestond sv Erasmus 25 jaar. Alle reden om als vereniging even uit te pakken. Door Corona was ons niet erg veel tijd gegund. Maar toch kan op geslaagde jubileumactiviteiten worden teruggezien.
Die begonnen vrijdag 1 juli met een reunie. Rond kwart voor negen werden de aanwezigen toegesproken door voorzitter John Houtman. Hij schetste de ontwikkelingen met de vereniging gedurende de afgelopen 25 jaar. Opvallend daarin waren de activiteiten op accommodatiegebied. Niet zonder resultaat. Want als vereniging kunnen wij trots zijn op wat er staat. Bovendien is er nog het nodige in ontwikkeling op het gebied van het verduurzamen en wordt in 2024 een nieuwe toplaag op het kunstgrasveld aangebracht. De circa 130 aanwezigen op de reunie brachten nieuw leven in oude contacten en vriendschappen. Zij waren zowel uit de regio als van elders gekomen om de bijeenkomst op te luisteren. Zo kwam oud VVP-voorzitter Bas Jasper helemaal uit Almere.
Zaterdag 2 juli gaf een variatie aan jubileumactiviteiten te zien. Met sport- en spelactiviteiten werd ‘s-morgens de jeugd beziggehouden. Limonade, een ijsje en een fraaie jubileumvaan completeerden de activiteiten. De middag stond in het teken van een 7×7-toernooi voor JO23, senioren en veteranen. In drie poules werden wedstrijdjes van 20 minuten afgewerkt. FC Bal op het dak werd tijdens de prijsuitreiking als winnaar gehuldigd en kon de champagne ontkurken. Het geheel werd muzikaal opgeluisterd door DJ Quinno. Om 18.00 uur konden de aanwezigen zich tegoed doen aan een door Kopi Kopi verzorgd buffet.
Al met al kan op een geslaagd jubileum worden teruggezien. Dank aan de jubileumcommissie, de toernooicommissie, alle andere vrijwilligers en de sponsoren die aan het welslagen van het jubileum hebben bijgedragen.
Niet onvermeld mag blijven dat het jubileum een grote pechvogel kende. Zaterdagmorgen kwam de immer actieve Johnny Martien ten val en brak zijn voet. Wij wensen hem veel sterkte toe bij zijn herstel.