Toofan VE1 – sv Erasmus VE2: 10-0

Deze uitslag nemen we met een korreltje zout. De spieren nog strak gespannen van afgelopen woensdag en ook nu weer op ons minst favoriete ondergrond het kunstgras. We maakte er het beste van, deze laatste wedstrijd van het seizoen. In de wetenschap dat er aan het eind van deze wedstrijd broodjes hete kip op ons lagen te wachten.

Maar laten we eerste stil staan bij onze grote vriend en voetbaltalent Wil Heijnen, die afgelopen week slecht nieuws kreeg. Wil gaat een zware periode in met een operatie en chemotherapie. Super dat je er vandaag bij was om met je maten de seizoen afsluiting mee te maken. Heel VE2 wenst jou ontzettend veel sterkte voor de komende periode.

Dit wetende is al het andere bijzaak geworden.

Zo ook deze wedstrijd tegen Toofan dat het gehele jaar in de onderste regionen mee deed maar vandaag een metamorfose had ondergaan. Enerzijds de complimenten dat zij het seizoen hebben uitgespeeld, anderzijds voor ons geen eer aan te behalen tegen deze verjongingskuur. Scheidsrechter Mo hartelijk dank voor het in goede banen leiden van dit potje voetbal.

Wij VE 2 dealde met de laatste lootjes, krampen, spierpijn en blessures. Kevin met een liesblessure in de goal deed zijn stinkende best maar was kansloos, Marco probeerde het weer maar tegen beter weten in gaf de knie er (wederom) de brui aan. Sterkte Marco. Hinkelend stapte hij in de auto bij Raymond en altijd optimistisch riep hij nog tot donderdag op de training. We spraken af dat hij de dakkapel die morgen moet worden geplaatst maar in de kruipruimte monteert, daar zullen de bewoners alle begrip voor hebben. De fysiek van Dennis begaf het ook en hij nam nog even plaats onder de lat. Hij eindige met de titel snelst gepasseerde keeper van het seizoen, maar toch bedankt. Toen alle plakspullen en verbandtrommels leeg waren smeekte we de scheids om de ongelijke strijd te beëindigen en daar werd gelukkig voor ons gehoor aan gegeven.

De nabeschouwing was tevens de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Kees verzorgd de helicopterview, Paul blijft onze cateringmanager, Robert buigt zich alvast over het lichtplan voor komend seizoen, communicatiemanager Stef zal de lijnen alvast uitzetten en Wouter de teamcoach speelt volgend seizoen gewoon zelf weer mee. Zonder iemand tekort te doen, danken wij het gehele team voor een gezellig seizoen en zien wij jullie komend seizoen graag weer terug.

Tot volgend seizoen, want…… we gaan nog even door.

Dennis: 8¼, Raymond: 8, Erwin: 7, Michel B.: 6, Bora: 5, Baggio: 4, Robert: 2 Kevin: 2, Michel: 1, Wil: 1, Murat: 1, E.d.: 3.