sv Erasmus VE2 – SEP VE1: 0-6

Het team (bolwerk zo u wilt) van VE2 heeft deze week weer voldoende meegemaakt.

Laten we maar direct met het hoogtepunt beginnen. Met terugwerkende kracht werd er aandacht besteed aan de 70e verjaardag van “onze Tony”. Het cadeau, een shirt met het getal 70 op de rug, krijgt een mooi plaatsje in zijn toilet, nadat de verbouwing klaar is. Jullie begrijpen hoe blij en dankbaar Tony is met dit kostbare kleinood. Na de wedstrijd werd de verjaardag in de kleedkamer gevierd met heerlijk broodjes van Murat. Zowel Murat als zijn assistent Paul offerde hier de 2e helft voor op. Klasse mannen, het smaakte heerlijk. Dit werd nog aangevuld door een kratje bier van Robbedebobbie, wie kent hem niet, die ook jarig was geweest. Wat kan die man van 70 eigenlijk nog hoor ik jullie denken. Nou heel wat is het antwoord. Balletje aannemen, schijnbeweginkje, wegdraaien, twee man op het verkeerde been, en een pass naar een medespeler. We benoemen dit tot de actie van de wedstrijd, fantastisch moment, te meer omdat hij 2 mopperende tegenstanders met hun verdriet achter zich liet. Dat je nog maar veel wedstrijden bij de veteranen mag voetballen.

Tja de wedstrijd zelf was een ongelijke strijd. Een beter, fitter en vooral jonger SEP heeft verdiend van ons gewonnen. Een schande? Nee hoor, we hielden aanvankelijk goed stand met onze gelegenheidskeeper Dennis. De buitenspelval liep aanvankelijk prima, je weet wel de speciale techniek, waarbij alle medespelers voor de laatste man blijven, die dat veelvuldig tracht duidelijk te maken. In de praktijk, zelfs met zoveel ervaring, blijkt dit lastig genoeg. Genomen besluit na afloop, leuk geprobeerd maar dat gaan we anders doen. What else? We kunnen Frans nog bedanken voor de hulp in de eerste helft die op momenten bijzonder enthousiast was, gelukkig liet Dennis zich niet door hem verschalken.

In de 2e helft met Richard in de goal, lukte het Bas wel om te scoren. In feite deed Bas wat hij moest doen, de bal over de achterlijn spelen als je geen andere uitweg meer hebt. Dat het doel dan ineens op de verkeerde plaats staat is dan een ondergeschikt detail, want hij bedoelde het echt goed. Dan hebben we nog een alleenstaande man, of was het een alleen staande man, tja in teamverband beter om gewoon weer mee te doen. Last but not least een speler met maat 36 en een baard, hoe kan dat. Trots dat na 3 jaar groei dit het resultaat is. Fijn dat jij trots bent, maar vergeet niet dat wij daar tegenaan moeten kijken. De scheids van dienst Duif, strak in het pakkie met FIFA badge, indrukwekkend hoor, daar straalt het gezag natuurlijk van af. Deze wedstrijd werd weer vakkundig naar het einde begeleid. En ja zo kunnen we nog wel even blijven doorschrijven, maar laten we het hier bij houden.

Tot volgende week.

De scoringslijst: