Voorbereiding: Erasmus(zo) op karakter langs SVH

Afgelopen zondag stond het 2e oefenduel van de voorbereiding op het programma.
Na een valse start vorige week waarbij EMM’21 met een 2-4 winst huiswaarts keerde, moest er wat rechtgezet worden.

De eerste 15 minuten verliep de wedstrijd in evenwicht. Over en weer balbezit en kleine kansen.
Het was snel duidelijk dat de tegenstander positioneel goed stond en de bal eenvoudig kon overspelen. Desalniettemin stond Erasmus in verdedigend opzicht goed en was er geen doorkomen aan voor de gasten.
In balbezit was de thuisploeg in de beginfase slordig door veel simpele ballen in de voeten van de tegenstander te spelen.
Kort voor rust kreeg de tegenstander iets teveel ruimte en gaf een fraaie steekbal waarbij een van de aanvallers eenvoudig mocht afronden. (0-1)

We weten allemaal dat Erasmus altijd scoort en zich altijd terug in de wedstrijd knokt. Het was duidelijk wat ons de 2e helft te doen stond.
Met wat verse krachten begon Erasmus brutaal aan de 2e helft.
Jammer genoeg zagen onze heren toch de 0-2 vallen, door slordig balverlies op het middenveld kon de spits van afstand inschieten.

Het vieren van de 0-2 was van korte duur, want na een goede actie en doorzetting van Sven Heemskerk, kreeg Mark Jacobs de bal en plaatste deze netjes in de onderhoek. (1-2)
De gasten hadden hier niet meer op gerekend en Erasmus nam na deze aansluitingstreffer de overhand.
Met een tactische zet om achterin 1 -op 1 te gaan spelen, zodat we aanvallend konden gaan jagen op de gelijkmaker resulteerde in een 2-2 stand.
Ditmaal kreeg Aksel Kara de bal en slalomde zich om de keeper heen waarna hij de bal in het doel kon schieten.

De laatste 15 minuten deelde iedereen dezelfde gedachte. Erop en erover.
Een vrije trap van ongeveer 25 meter afstand werd zeer fraai in de kruising geschoten door Jeffrey Wassenaar. Na een lange blessure zal deze treffer hem veel vertrouwen geven.

De wedstrijd werd na een 0-2 achterstand omgezet in een 3-2 overwinning.
Na een heerlijke week trainen is deze zege meer dan verdiend.

Het 2e speelde ook een wedstrijd tegen SVH 2.
De thuisploeg creëerde leuke kansen, echter waar de bal het net niet trof gebeurde dat wel 5 maal aan de andere kant.
Erasmus 2 (0-5) SVH 2

Aanstaande zondag werken de heren van Peter Hartgring en Sjors van Gaalen de laatste wedstrijd voor de bekercompetitie af.
Voorschoten ’97 is de tegenstander.
De wedstrijd word UIT gespeeld. Aanvang 14:00

We hopen uiteraard weer van harte op al jullie support!